Viral Friday week 9/2017: vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.

17 maart 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vrouwen die de wereld veranderen, sneeuwrobots en een stickergevecht.

1. Microsoft | #MakeWhatsNext: Change the Odds

7.541.090 views

Microsoft wil met zijn MakeWhat’sNext-commercial jonge vrouwen aansporen een carrière na te streven in science, technology, engineering en mathermatics, oftewel STEM. In de spot laat Microsoft zien wat ze moeten doen om dit doel te bereiken. Een inspirerende productervaring met een interactieve VR-headset wordt gestopt wanneer het merk de meisjes vertelt dat slechts 6,7 procent van de Amerikaanse vrouwen afstuderen met een STEM-diploma en er dus maar weinig de kans krijgen om de wereldproblemen echt op te lossen. Microsoft wil dit aantal verdubbelen en zo de potentie voor baanbrekende innovaties verhogen. De commercial is inmiddels al 7.541.090 bekeken.

2. #SnowDrawings | World champions deserve champion fans

1.480.952 views

Swisscom AG, de grootste leverancier van telecommunicatie in Zwitserland, vindt dat fans echte wereldkampioenen kunnen maken. Als sponsor van het wereldkampioenschap skiën in St. Moritz laten zij zien dat de Zwitserse skiërs gesteund worden als nooit tevoren met een kunstwerk gemaakt door sneeuwrobots. Met de boodschap ‘United in the snow. Connected on the net’ schrijft Swisscom geschiedenis. Inmiddels bijna anderhalf miljoen keer bekeken in een maand tijd.

3. Apple | iPhone 7 | Sticker Fight

300.623 views

Apple laat de nieuwe feature ‘Stickers’ op de iPhone 7 zien. In deze commercial zien we mensen in het wilde weg fysieke stickers op elkaar plakken die verwijzen naar de digitale stickers. Dit om de lol van de nieuwe functie te visualiseren. Een functie die vooral de jonge doelgroep aan moet spreken. Want wat is er nou leuker dan overal stickers op plakken? Geweldige technologische vooruitgang. Ruim 300.000 views in drie dagen tijd.

4. Capital One | This is March Madness – Steaks

12.542 views

Capital One, een Amerikaanse bank, wist voor dit grappige filmpje grote namen zoals Samuel L. Jackson, Charles Barkley en Spike Lee te strikken. We zien het trio tijdens een vlucht een maaltijd verorberen en de altijd hilarische Charles Barkley kan eindelijk een grap maken waar hij al tien jaar op heeft gewacht. Samuel L. Jackson kon de grap in tegenstelling tot Spike Lee iets minder waarderen. Wat de link tussen dit trio en Capital One is ons een raadsel. Desalniettemin ruim 12.000 views in vijf dagen.

5. Dr Pepper – CraveRider ‘Watch Party’

7.303 views

We kennen allemaal het lekkere drankje Dr. Pepper uit Amerika wel. Met deze commercial, die typisch Amerikaans is, probeert het awareness te creëren voor de frisdrank. We zien een beach dude op een jetski door een woonkamer heen varen op virtuele golven van het heerlijk goedje. Bij gebrek aan blikjes Dr. Pepper besluit hij de bankzitters te bedelven onder een golf frisdrank. Leuk bedacht. Ruim 7.000 views in vijf dagen.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!