Viral Friday week 22/2017: cliffhangers, broodtrommels en pleisters

16 juni 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: cliffhangers, broodtrommels en pleisters.

1. Volvo Cars | The New Volvo XC60 | Moments

326.935 views

Volvo maakt zich op voor de introductie van de nieuwe Volvo XC60. Deze nieuwe SUV is voorzien van de meest vooruitstrevende veiligheidstechnologieën. Met deze technologieën streeft Volvo ernaar om ervoor te zorgen dat in 2020 niemand meer gewond raakt in of door een nieuwe Volvo. In deze nieuwe film laat Volvo zien hoe deze visie er in de praktijk uitziet. Het verhaal is meeslepend en het verhaal dat de jonge hoofdrolspeelster vertelt, triggert om te blijven kijken tot de cliffhanger.

2. Bufdir | The Lunchbox. Kitchen Leo Burnett

75.691 views

BUFDIR, het Noorse directoraat Kinderen, Jeugd en Gezinszaken creëerde een online video om het bewustzijn van en de behoefte aan meer pleeghuizen in Noorwegen te vergroten. In het filmpje zie je hoe klasgenootjes de lege lunchbox van een arm jongetje stiekem vullen. Van de 5,3 miljoen inwoners die Noorwegen telt, hebben ruim 75.000 mensen in een paar dagen de hartverwarmende video bekeken.

3. Toyota Shorts | Story no.1

6.341 views

Onder het mom ‘lekker vaag blijven’ brengt Toyota een commercial aan de man om het merk te promoten. In de lange video zien we een vrouw achter het stuur van een Prius. De dame in kwestie wordt ouder en jonger gedurende de rit en vertoont rijgedrag dat typerend is voor de leeftijd van dat moment. Wat Toyota hier precies mee wilt communiceren? Dat oordeel laten we aan jou over. Met het motto ‘Let’s go places’ wordt de boodschap niet heel veel duidelijker. Ruim 6.000 views in twee weken tijd.

4. Nike | “Badge of Honor”

5.529 views

Nike lanceert in China de ‘badge of honor’ en voegt daarmee pleisters aan de toch al brede productmix toe. In de video laat Nike zien hoe de pleisters werken en wat het achterliggende idee van de cartoons op de pleisters is. Elke cartoon heeft een eigen verhaal en refereert aan doorzettingsvermogen, daadkrachtigheid, et cetera. Iets dat ervoor moet zorgen dat kinderen niet opgeven als ze zich bezeren tijdens het trainen of spelen. Want het moeten uiteraard kampioenen worden.

5. SONIC “Tomorrow”

1.598 views

Het organiseren van een winactie kun je wel overlaten aan het Amerikaanse fastfoodrestaurant Sonic. In deze video kondigen ze een Facebook Live event aan waarin je een shirt van Ice-T kunt winnen. Tijdens de livestream zal het grote ijssculptuur van Ice-T smelten totdat hij zijn microfoon laat vallen. Als de microfoon op de vloer valt, dan zullen de honderd fans die het snelst reageren een prachtig Ice-T shirt winnen. Ondanks dat ze niet zoveel views hebben op YouTube gaan ze met 12.000 reacties en 400 shares wel viraal op Facebook.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!