Viral Friday week 2/2018: comeback van Winona Ryder, snelle auto’s en Ikea-gezeik

12 januari 2018, 14:33

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: L’Oréal, Subaru, Volvo, Ikea en Princess Cruises.

1. L’Oréal Paris: Elvive-spot met Winona Ryder

242.909 views

L’Oréal Paris USA weet voor de nieuwe commercial niemand minder dan actrice Winona Ryder te strikken, waarin zij het nieuwe product van Elvive aanprijst tegen beschadigd haar. Veel kritiek daalde neer over deze één minuut durende spot, die uitgezonden werd tijdens de uitreiking van de Golden Globe Awards. Men zou moe worden van een Winona die voor de zoveelste keer een comeback tracht te maken. Met de slogan ‘Iedereen houdt van een comeback, beschadigd haar verdient dat ook!’, kan de commercial toch rekenen op ruim 200.000 views in een paar dagen tijd.

2. Subaru: A Life Story On The Line

6.673 views

Het leven is soms onvoorspelbaar. Autofabrikanten maken het tot hun missie om hun auto veilig genoeg te maken voor alle uitdagingen die je op de weg kunt tegenkomen. Zo ook Subaru die deze video produceerde om te laten zien dat het Japanse automerk staat voor veiligheid. In de video zien we het aangrijpend verhaal van een vrouw die vertelt dat Subaru altijd een belangrijke plek in haar leven heeft gespeeld. Die rol werd nog belangrijker toen zij dankzij haar Subaru veilig met haar gezin veilig kon uitstappen na een ongeluk. Het emotionele betoog is inmiddels goed voor meer dan 6.673 views.

3. Volvo: The Goldman Brothers – Call My Name

6.558 views

Out of the box durven denken. Dat is wat Volvo onderscheidt van veel andere automerken, in ieder geval als je het hebt over commercials. De Zweedse autofabrikant ging namelijk voor deze video de samenwerking aan met de Israëlische popgroep The Goldman Brothers. In deze videoclip voor het nummer ‘Call My Name’ is namelijk een speciale rol weggelegd voor de Volvo V40. Een van de bestverkochte modellen van Volvo. Dankzij de goede productie is deze vorm van product placement acceptabel uitgevoerd en is de video beloond met meer dan zesduizend views in een week tijd. Enjoy!

4. Ikea: Pee Ad

23.342 views

De meest briljante reclame van de week komt wat ons betreft op naam van Ikea. De Zweedse gigant komt met een heel vernuft stukje creativiteit in de vorm van een print-advertentie. De uiting lijkt op het eerste oog een doodgewone reclame met foto en prijs, maar na het zien van dit filmpje moeten we concluderen dat het alles behalve een gebruikelijke uiting is. De technologie achter de reclame wordt natuurlijk al sinds mensenheugenis gebruikt, maar dit is wel een hele slimme toepassing door Ikea. We willen natuurlijk niet te veel verklappen, dus kijk het filmpje vooral zelf. Ruim 23.000 mensen zijn je voor geweest in de afgelopen 24 uur.

5. Princess Cruises: Change

2.021 views

Voor wie altijd al een rondreis op een cruise heeft willen maken, zal zijn vingers aflikken bij het kijken van dit filmpje. De wanderlust die in iedereen schuilt, wordt wakker geschud door de mooie beelden en voice-over in deze reclame. Onze wondere wereld komt in een korte compilatie langs met de boodschap dat je met Princess Cruises moet vertrekken en als nieuw zult wederkeren. Je zult nieuwe dingen leren als cultuur, natuur en nog veel meer mooie aspecten van het leven. Nog niet heel veel views, maar dat doet geen afbreuk aan de schoonheid van het filmpje.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!