Verbod op junkfoodreclame gericht op kinderen

20 januari 2005, 16:00

Verbod op junkfoodreclame gericht op kinderen Europees commissaris Kyprianou geeft de voedingsindustrie een jaar de tijd om een verbod voor reclame gericht op kinderen in te stellen. Lukt dit niet dan de Europese commissie een verbod in.

Al eerder schreven we dat fabrikanten zich bezinnen op hun verantwoordelijkheid bij reclame gericht op jongeren. De Europese voedingsbranche, verenigd in CIAA, heeft Kyprianou toegezegd mee te werken.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!