TV-reclame verliest terrein aan online advertenties
Tweakers: Online advertenties kunnen binnen drie jaar een kwart van het budget voor tv-commercials afsnoepen, schrijft Reuters. In de toekomst zouden tv-commercials vooral gebruikt worden om klanten naar een website te sturen. Het gangbare format voor tv-reclame, spotjes van dertig seconden, zal ook op de helling gaan. “Tien seconden is genoeg. Video-advertenties op websites krijgen die lengte en de tv zal volgen”, voorspelt David Verklin, CEO Carat America.
TV-commercials vooral gebruiken om klanten naar een website te sturen? Bij dat soort uitspraken moet ik altijd denken aan online veilingsite SPOTT (met dubbel t) die in korte tijd 30 miljoen gulden aan tv-commercials verspijkerde. SPOTT bestaat inmiddels niet meer dus bespaar je het zoeken naar de website 😉
Crossadvertising kan wel effectief zijn. Spott is een slecht voorbeeld. Tegenstrijdige belangen van de partners hebben dit concept om zeep geholpen niet het model. Alhoewel 30 miljoen een belachelijke investering was.