Transavia’s promotiestunt met wiet

21 februari 2005, 17:15

imageMomenteel is in Spanje de komst van koffieshops een verhit onderwerp van gesprek. Transavia maakt een knipoog naar deze discussie en gebruikt de afbeelding van een wietblad in een promotiecampagne op stadsbussen in Barcelona.

Zowel wethouder Huffnagel (Economische Zaken) en het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) zijn ‘not amused’ en dringen er bij Transavia op aan de campagne aan te passen. Volgens Transavia is er in Spanje geen ophef ontstaan en is de campagne niet zo makkelijk aan te passen.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Wietje

    Ondertussen wordt wiet overal gelegaliseerd en raken we in Nederland steeds verder achterop met onze gedoogwetgeving


    1 juli 2019 om 16:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!