Top 5 User Generated websites in Groot Brittanië

Top 5 User Generated websites in Groot Brittanië

ComScore heeft de bezoekcijfers voor user-generated content sites in Groot Brittanië gepubliceerd en ook hier is de groei van social networks goed zichtbaar. De top 5 bestaat uit Wikipedia, MySpace, Piczo (fotosharing, vergelijkbaar met Flickr), YouTube en Bebo (vergelijkbaar met MySpace). Wikipedia kreeg 6,5 miljoen bezoekers in juli ‘06, een stijging van 253 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2005, terwijl MySpace een groei laat zien van 467 procent, Piczo stijgt met 393 procent, Bebo met 328 procent en YouTube gaat van 0 (?) naar 3,9 miljoen bezoekers per maand over het afgelopen jaar. Bijkomend feit is dat deze sites niet alleen meer bezoekers trekken, maar dat de gemiddelde tijd die bezoekers er doorbrengen ook langer is vergeleken met andere sites.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Frank Janssen verwijst vandaag naar Adweek's Website HotList. Opmerkelijke ontwikkeling in de lijst van dit jaar is dat er maar liefst 4 sites in staan die helemaal of gedeeltelijk bestaan uit user generated content:

    1. (-) YouTube: 30,5 miljoen unieke bezoekers, 518% groei, 37 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 26:07

    2. (3) MySpace: 46 miljoen unieke bezoekers, 183% groei, 551 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 2:05:21

    3. (1) The Weather Channel: 33,1 miljoen unieke bezoekers, 5% groei, 35 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 52:06

    4. (-) TMZ.com: 6,8 miljoen unieke bezoekers, 90% groei, 6 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 6:14

    5. (5) BusinessWeek.com: 3,4 miljoen unieke bezoekers, 32% groei, 7 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 4:00

    6. (-) Heavy.com: 3 miljoen unieke bezoekers, 213% groei, 3 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 01:52

    7. (-) MLB.com: 10,5 miljoen unieke bezoekers, 11% groei, 42 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 30:58

    8. (-) Cartoon Network: 6,6 miljoen unieke bezoekers,12% groei, 41 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 48:20

    9. (-) ESPN.com: 15,2 miljoen unieke bezoekers, 24% groei, 45 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 33:58

    10. (-) Facebook: 8,5 miljoen unieke bezoekers, 141% groei, 273 pagina's per bezoeker, gemiddelde bezoektijd per persoon 1:02:11

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.