Tijdschrift W&V verkoopt omslag
Het tijdschrift Werben & Verkaufen, de Duitse variant van Adformatie, heeft enkele weken geleden de voor- en achterkant van het tijdschrift in zijn geheel verkocht aan adverteerder CNN International. Een half jaar geleden verkocht het Duitse Tagesspiegel ook al de gehele voorkant aan adverteerder H&M die Karl Lagerfeld op de voorpagina plaatste bij de lancering van zijn merk voor H&M (met dank aan Michel Kleistra).
Mede gezien de discussie die hier werd gevoerd, was ik eigenlijk benieuwd of we dit soort printcampagnes ook in Nederland al hebben gezien. Iemand?
Had de Metro niet ooit een cover van T-mobile hotspots of iets dergelijks? Een soort van omslag om het blad, naast de cover. Die krant is redelijk ver in dat soort dingen.
Je ziet het regelmatig bij de gratis treinkrantjes. Metro en Spits hebben allebei volgens mij al eens de volledige omslag verkocht. Gelukkig kon je die er toen makkelijk afscheuren 😉
Er zijn legio bladen die ook hun cover 1 verkopen: Keuken & Bad Techniek, Mix, noem maar op.
Bladen doen het in Nederland ook.
Alleen verkopen ze op die manier hun eigen product.
Neem de Quote met goude omslag ter promotie van de Quote 500.
Viva heeft het geloof ik ook een keer gedaan ter promotie van de 21 beste slaapstandjes of zoiets.
ja of wat dacht je van alle film- en gamesbladen, met de enorme ‘advertenties’ voor films en games op de voorpagina? Ook al is dit misschien niet een verkochte advertentie-plek, het blijft dikke promotie, al dan niet in samenwerking met film/games distributeurs.
ik vraag me al een tijdje af wanneer we sluikreclame tegen gaan komen in computergames zelf.. ?? Aangezien het in films en in series op t.v. regelmatig voorkomt lijkt het mij ook een ontwikkeling die zich in de gameindustrie zal ontwikkelen.
Computable heeft vaak aan halve omslag aan een grote adverteerder verkocht meen ik.
@Lammert Postma:
dit komt al voor, bv. in de Splinter Cell reeks, waar het hoofdpersonage een SonyEricsson toestel heeft, waar je ook gebruik van maakt tijdens het spelen.
Metro doet dit in het buitenland regelmatig. In nederland zover alleen met de T-Mobiel cover. Een account manager van Metro heeft een tijd terug een presentatie geveven op mijn werk en ik moet zeggen dat ze verder zijn dan de meeste print titels.
Volgens mij is dit wel degelijk de eerst keer dat dit in een betaalde oplage gebeurt( geen closed circulation) voor een (trade)magazine.
De Metro had een paar maanden terug een complete omslag van de staatsloterij…
Ik bedoel controlled circulation ipv closed circulation.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!