Sony’s guerillamarketing voor PSP
De guerillamarketing campagne die Sony heeft opgezet in het kader van het promoten van de PSP zorgt voor veel commotie in de Verenigde Staten. Sony heeft in enkele grote Amerikaanse steden (o.a. San Fransisco, New York en Philadelphia) graffiti laten spuiten op verlaten gebouwen. Op de afbeeldingen zijn stripachtige figuren met een PSP te zien. Sony lijkt met deze urban-styled afbeeldingen in te spelen op de jeugd.
Sony heeft echter geen vergunning voor het gebruik van graffiti en is hiermee dus niet alleen strafbaar, ze hoeven ook niet op veel sympathie te rekenen aangezien veel mensen dit toch als vervuiling zullen beschouwen. Daarnaast zijn de “bekladde” gebouwen gelegen in de wat armere buurten van de Amerikaanse steden waar velen het niet kunnen veroorloven om een PSP aan te schaffen. Een pijnlijke misser van Sony, of toch niet?
Lees ook Independent, PSP Fanboy en LAN Scene (via: neoMagic).
ah, we zijn er weer vroeg bij hier!
de beste wensen nog 🙂
Het is op een verlaten gebouw, dus waarom geen graffiti spuiten.
Het is en orignele manier om reclame te maken.