Social Media Monitor 6: the next step

18 juli 2013, 12:59

Terwijl de mussen van het dak vallen en de ‘komkommertijd’ weer is aangebroken, wordt er hard gewerkt aan de zesde editie van de Social Media Monitor, #SMM6. Ook dit jaar wordt het onderzoek naar een hoger niveau getild door nog uitgebreider te kijken naar de social media inzet van merken. Afgelopen mei werd het onderzoek gelanceerd en konden merken hier aan meewerken. In het onderzoek werden vragen gesteld over social media doelstellingen, budgetten, de interne organisatie, de inzet van verschillende kanalen, verwachtingen en ontwikkelingen. Ruim tachtig merken hebben dit jaar het onderzoek ingevuld. De resultaten zijn verwerkt en een eerste top 25 is bekend…

Het panel bepaalt

Net als vorig jaar is er een panel samengesteld met vakgenoten. Dit panel bepaalt uiteindelijk wie de ranglijst van de #SMM6 zal aanvoeren. Uit de top 25 stellen zij namelijk een top 12 samen.

Deze top 12 krijgt de kans om zich aan het publiek en panel te presenteren tijdens de Social Media Monitor Inspiration Day. Tijdens deze presentatie mogen zij publiek en panel zien te overtuigen waarom zij de ranglijst moeten aanvoeren. Na deze vakpresentaties komt het panel voor de lastigste klus te staan: het final maken van de ranglijst…

Panel

Het panel bestaat uit:

  • Angelique Breve (Stopaidsnow)

  • Joyce Veekman (KLM)

  • Rene Borggreve (Grolsch)

  • Robert Lommers (Rabobank)

  • Ruud Huigsloot (T-mobile)

  • Thijs van ’t Hof (ANWB)

Door de medewerking van het panel en doordat merken dit keer zelf de kans krijgen zich te presenteren, wordt de Monitor niet alleen transparanter en nóg onafhankelijker, dit jaar tillen we de #SMM naar een hoger niveau en wordt hij beter en gaver dan ooit!

De Social Media Monitor Inspiration Day is vrij toegankelijk voor publiek en vindt plaats op 3 september 2013. Mocht je hier bij willen zijn, houd de datum dan vast vrij. Locatie, informatie en tijden worden nader bepaald.

Eind oktober maken we tijdens ons jaarlijkse event de aanvoerder van de ranglijst bekend. Welk merk denk jij dat er uiteindelijk in de top 3 zal belanden?

Credits afbeelding: lee traupil (CC)

Marloes Grimbergen
Content & Community Manager bij Social Embassy

Als community manager bij Social Embassy maak ik social content voor organisaties, onderhoud ik voor hen de verschillende social mediakanalen en ga ik de dialoog aan met de bijbehorende communities.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!