Server van radio.nl bezweek onder topdrukte

27 mei 2003, 15:42

Rampberichten zijn voor websites juist reclame. Doordat zovelen nieuws zochten over de nieuw toegewezen FM-frequenties, is de website van radio.nl vrijdag bezweken, en moest de site op een aangepaste versie overschakelen om vooruit te kunnen.

In het weekeind is hard gewerkt om de verwachte drukte van maandag het hoofd te kunnen bieden, wat lukte. De site is over twee servers verdeeld. De site kreeg in 1 uur 70.000 pageviews te verwerken, waarvan 50.000 op de speciale frequentiepagina. Normaal haalt Radio.nl 20.000 pageviews per dag.

Bron:

http://www.radio.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief