Reumafonds gaat door sms-actie

13 september 2004, 16:43

De sms-actie waarmee het Reumafonds geld voor de bestrijding van reuma probeerde binnen te krijgen, heeft vorig jaar weinig opgeleverd. Toch gaat het fonds ermee door om de doelgroep jongeren te bereiken.

Het televisieprogramma Radar kwam er achter dat 30 tot 50 procent van de 1,10 euro per sms-je rechtstreeks naar de telefoonmaatschappij gaat. Vorig jaar moest van wat overbleef nog de kosten van televisiespotjes op MTV en andere campagne-uitingen betaald worden. In totaal reageerden 6000 jongeren.

Bij de nieuwe sms-campagne, die begin deze maand van start ging, zijn de kostbare televisiespotjes achterwege gebleven. De campagne-uitingen beperken zich tot de eigen website, een digitale nieuwsbrief en door een farmaceut bekostigde reclameborden op straat. Eind volgend jaar moet duidelijk zijn of deze sms-actie de moeite loont

Het Reumafonds benadrukt dat zij bij alle acties gezamenlijk keurig aan de regel voldoet dat 75 procent van de inkomsten aan het goede doel zelf moet worden besteed. Desondanks overweegt het fonds alsnog bij de sms-actie te vermelden welk percentage van de opbrengst naar de telefoonmaatschappij gaat en welk percentage de strijd tegen reuma ten goede komt. Wellicht lukt het om in de toekomst korting van de telefoonmaatschappijen te krijgen, aldus de woordvoerdster.

Het Tros-televisieprogramma Radar benadrukt dat andere charitatieve instellingen, zoals het Rode Kruis en Unicef, inmiddels afzien van sms-acties omdat ze te weinig opleverden.

Bron: Telegraaf

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!