ReclameReview: Remy Bonjasky als nieuwe CUPRA-ambassadeur

K1-held Remy Bonjasky is het nieuwe gezicht van sportautomerk CUPRA. Beide willen vol passie vooruit nadat ze weer opgeladen zijn.

13 juli 2022, 15:00 2280 x gelezen

Credits

Bureau: GOWTU
Productiemaatschappij: Since ’88
Regisseur: Daan van Citters

Doelstelling

Meer CUPRA’s verkopen.

Uitwerking

Uit het persbericht: Grote doorbraken en persoonlijke records komen vaak voort uit een impuls; een onbedwingbare behoefte om gehoor te geven aan een opwelling. Niet voor niks heeft CUPRA drievoudig K-1 World Grand Prix kampioen zwaargewicht Remy Bonjasky aan zich verbonden als Nederlandse ambassadeur. Als er iemand is die impulsen inzet als katalysator voor vooruitgang, dan is hij het.

Net als CUPRA kent Remy die onbedwingbare impuls om zichzelf en anderen te helpen vooruitgang te boeken. Voorheen als atleet die hoge prestaties neerzette, vandaag-de-dag als coach, inspirator en motivator voor de nieuwe generatie. Dit door jongeren te leren hoe ze kunnen vertrouwen op hun instinct, om zo verder te komen met sporten of in het leven. CUPRA Nederland is dan ook enorm blij om hem als officiële Nederlandse CUPRA Tribe Member te verwelkomen.

“De inzichten, kennis en ervaring die ik heb opgedaan als professioneel atleet gebruik ik vandaag de dag om jongeren om mij heen te inspireren bij het vinden van hun eigen impulsen, om zo de doelen te bereiken die ze voor ogen hebben,” aldus Remy Bonjasky. “Ik vind het fantastisch om hierin samen te werken met CUPRA, dat dezelfde denkwijze hanteert als ik; een merk dat zichzelf graag uitdaagt, net als zijn klanten en de elektrische-auto-industrie, om zo de prestaties van elektrisch rijden te verbeteren.”

Oordeel

Toen ik bij de eerste kijkbeurt halverwege was, vroeg ik me bijna af voor welke bioscoopfilm dit een trailer was. De commercial begint nog net niet met “In a world…”, maar dat had zomaar gekund. De snelle beelden en geluidseffecten in combinatie met de voice-over maken het tot een hoogstaand audiovisueel spektakel. Maar om wie of wat gaat het nu eigenlijk in deze commercial? Dat is altijd het moeilijkste wanneer je een celebrity vraagt voor je merk.

Ligt het nou aan mij, of zijn hier vooral beelden van CUPRA gemonteerd tussen het verhaal en de beelden van Remy Bonjasky? Oké, die passie, het innovatieve denken en het vooruit willen komen klopt natuurlijk ook wel voor CUPRA. Net als die uitsmijter over opladen aan het einde. Maar toch vind ik het wat vergezocht allemaal. De link tussen de sporter en het merk is er misschien wel, maar in dat geval wordt deze niet heel goed overgebracht. Het lijkt nu vooral alsof CUPRA hoopt dat de bekendheid van Remy Bonjasky afstraalt op hun auto’s (bijvoorbeeld door letterlijk beelden van de K1-held op een auto te projecteren), die daardoor ook geliefder worden.

Het bijzondere is dat ik na het zien van deze commercial best een goed totaalbeeld krijg van Remy Bonjasky, maar niet van CUPRA. Terwijl het toch meer om het merk zou moeten gaan dan om de celebrity. Of liever nog: een samenwerking in balans tussen die twee. Waarbij je snapt dat het totaal logisch is dat ze zich aan elkaar verbonden hebben. Maar goed, misschien komt dat nog, want in het persbericht staat dit: “Tijdens het partnership trekken Remy en CUPRA gezamenlijk op om te onderzoeken hoe zij én hun communities hun weg volgen voorbij de status quo.” We zullen zien.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!