ReclameReview: Polare

18 juli 2013, 11:54

Boekhandels Selexyz en De Slegte gaan samen verder onder de nieuwe naam Polare. De lancering van het nieuwe retailmerk gebeurt met deze commercial, waarin het ontdekken van verhalen centraal staat.

Credits:

Bureau: Vaudeville

D.O.P.: Menno Mans

Editor: Jelmar Hoekstra

Grading: Jef Grosfeld

Klant: Femke Dumas, Annet Scheermeijer

Muziek: Hielke Praagman

Producer: Marc Bodeman

Regisseur: Mattijs Mollee

Productie: Vaudeville

De doelstelling:

Polare introduceren als voortzetting van Selexyz en De Slegte.

De uitwerking:

Verhalen staan centraal in deze commercial. Bijzondere en alledaagse. Precies zoals ze centraal staan in de boeken die je bij Polare vindt.

Het oordeel:

Ik beschouw mijzelf voor 100% als onderdeel van de doelgroep van Polare. Een bezoek aan Selexyz of De Slegte kostte mij steevast veel geld, want ik ben gek op boeken en vind veel verschillende onderwerpen leuk. Maar als ik deze commercial zie, voel ik me totaal niet geroepen om naar Polare te gaan. Terwijl de commercial toch gericht is op inspiratie (“ontdek de verhalen”). De beelden en muziek doen me echter meer denken aan een zorg- of uitvaartverzekering dan aan een boekwinkel. Het enige beeld waar ik als boekofiel blij van wordt is die overvolle boekenkast die op het eind nog even voorbij komt. Dáár wil ik in neuzen. Laat mij daar maar de verhalen ontdekken. De overige beelden hebben te weinig overtuigingskracht in mijn ogen. Het zijn niet direct verhalen die tot de verbeelding spreken. Waar je absoluut meer over wilt lezen. Nee, met deze commercial trek je mij niet over de streep.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Arjen Scheurer

    Een erg interessante analyse, en wat in mij opkomt is de vraag: “Wat wil je hiermee bereiken?” Mooie beelden maar het had ook een reclame voor Rituals kunnen zijn. Ik vind overigens dat Polare op verschillende manieren de plank mis slaat. Ik loop elke dag langs een tweetal vestigingen en verwonder mij over de lichtbak in de vorm van de naam, die er nu boven de entree hangt. Zo inspiratieloos en niks zeggend.

    Hun website, zelfde verhaal. hun interactie….. Ik weet het niet… Ik vraag mij daadwerkelijk af wat hun visie is? Vooral nu de retail aan enorme veranderingen onderhevig is en als je als retailer niet mee gaat, dan houdt het op, en kan je snel het licht uit doen in je winkel.

    Het zal mij benieuwen.


    19 juli 2013 om 07:02
    Joop Haan

    Oh, wat erg. Vlak en zinloos Harry Mens filmpje, voor een zo belangrijke turn around. Ook technisch een drama, volledig onleesbare subheading op het einde “voorheen … en dan , verzin het maar”. Dat ging dus om de inruil van gebeitelde merknamen die worden ingeleverd voor ….. Polare. Incompetentie in optima forma. Wanneer doen we weer eens aan goed onderwijs, waardoor niet alleen de uitvoerders van dit soort excercities, maar met name ook de opdrachtgevers een beetje opgeleid zijn. Huiliehuilie!


    4 februari 2014 om 17:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief