ReclameReview: Gamma (makelaar)
Weet je nog, het meisje dat haar vriend ontmoette in de Gamma? Inmiddels is het verliefde stel op zoek naar een woning, maar daar moet nog heel wat aan opgeknapt worden…
Credits
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising
Creatie: Bart Oostindie, Maarten van Kempen
Client Services Director: Jolies van Rijn
Strategy: Jeroen van Eck
Produktiemaatschappij: Joe Public Shoot
Regie: Antoine Houtsma
D.O.P.: Gabor Deak
Producer: Denise Willigers
Executive Producer: Sanne Roosinga
Postproductie: The Ambassadors
Verantwoordelijk bij Gamma: Alex Phaff, Jolanda de Vreugd
De doelstelling
Communiceren dat je op Gamma.nl direct je klusproducten kunt vinden.
De uitwerking
Een huis kopen is een grote beslissing, want het gaat om veel geld. Dus wil je natuurlijk graag een zo scherp mogelijke prijs betalen voor je nieuwe woning. De vader van het verliefde meisje gaat in deze nieuwe Gamma-commercial mee om af te dingen bij de makelaar. Er moet immers wel heel wat gebeuren aan het te kopen huis. Daar heeft zijn schoonzoon wel een oplossing voor…
Het oordeel
Herkenbaar, dat is het woord dat ik koppel aan deze nieuwe commercial van Gamma. Iedereen kent wel die (schoon)vader die wel eens even zal afdingen, of misschien ben je het zelf wel. En iedereen herkent ook wel de persoon die alles verpest in het onderhandelingsproces. Zeker als diegene enthousiast is over, in dit geval, de woning.
De manier waarop de vader zijn negatieve opmerkingen richting de makelaar plaatst, is heel erg overdreven. Natuurlijk snap ik waarom dat is, want het is duidelijk dat hierna een grap gaat volgen. Dan vind ik het acteerwerk van het jonge stel een stuk natuurlijker overkomen. Maar misschien maakt die tegenstelling de grap wel leuker, dat zou goed kunnen. Ik vind namelijk wel dat de grap goed overkomt.
De clou communiceert ook nog eens wat Gamma voor ogen heeft, namelijk dat je op de site van Gamma direct de juiste klusproducten kunt uitkiezen. Gewoon via mobile, dus al tijdens je rondleiding door het huis. Prima uitwerking dus.