ReclameReview: Centraal Beheer (Hulk Hogan)

22 februari 2017, 14:00

De zestigste commercial rond het thema ‘Even Apeldoorn bellen’ is een feit! En zoals altijd zijn er hoge verwachtingen…

Credits

Creative agency: DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam

Production Company: In Case of Fire

Director: Sven Super

Executive Creative Director: Dylan de Backer

Producer: Yuka Kambayashi, Arjan Oosterveer

Business Director: Milo van der Meij

Verantwoordelijk bij Centraal Beheer: Marteyn Roose, Peggy Spaapen, Karin Wekema, Ellen van der Horst

De doelstelling

Het merk Centraal Beheer top of mind houden.

De uitwerking

Als je in Florida op een pier het slachtoffer wordt van een tasjesdief, is het natuurlijk geweldig dat niemand minder dan worstellegende Hulk Hogan je te hulp schiet. Of toch niet?

Het oordeel

De lat ligt hoog bij de commercials van Centraal Beheer. Na maar liefst 60 stuks zijn er natuurlijk al flink wat memorabele varianten voorbij gekomen. Daardoor is het ook onvermijdelijk dat er wat mindere commercials tussen zitten. Wat mij betreft is dit één van de mindere.

Opmerkelijk genoeg klopt de boodschap hier juist helemaal. Uiteindelijk is de Nederlandse dame in kwestie immers wel haar tasje kwijt en moet ze dus contact opnemen met Centraal Beheer om dit te melden aan de verzekeraar. Dat is nu net een onderdeel dat nog wel eens ontbrak in de Even Apeldoorn Bellen-commercials.

De clou van het Even Apeldoorn Bellen-concept is meestal dat je pas helemaal op het eind erachter komt dat er iets vreselijk mis gaat. In dit geval zie je het al veel eerder aankomen. Misschien is dat de reden dat ik deze nieuwe commercial niet zo memorabel vind: de echte verrassing ontbreekt. Hoewel… je verwacht misschien dat er iets met de pier gebeurt door het shot van de omhoogkomende spijkers.

De eerste keer dat Hulk Hogan in beeld komt, ben je nog positief verrast, maar daarna wordt het allemaal wel erg flauw. De verwijzing naar het nepworstelen maakt echter wel duidelijk dat je daar niet veel aan hebt tegen echte criminaliteit. Zou dat dan de diepere boodschap zijn?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Vincent

    Goede review. Wat ik ook wel apart vind is dat in eerdere campagnes de situaties relistisch waren. De dingen die gebeurden zouden echt kunnen gebeuren (ook al was de kans erg klein). Zoals de man die naar Rio op vakantie gaat en een juwelierszaak ramt, het kan gebeuren… Maar dit zou nooit kunnen gebeuren, en daarin slaan ze de plank flink mis denk ik.


    22 februari 2017 om 15:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief