ReclameReview: ANWB vakantievraag

ReclameReview: ANWB vakantievraag

De vakantievoorbereiding voor de zomer van 2012 is voor veel mensen al in volle gang. Daar speelt de ANWB op in door middel van een campagne die volledig draait om de community van 4 miljoen leden. Iedereen kan op een speciale site een vakantievraag stellen en leren van de ervaring van andere ANWB-leden.

Credits:
Bureau: LEMZ the people's valley
D.O.P.: Jasper Wolf
Editor: Jurriaan van Nimwegen
Klant: Cordula Van Klink-Hasler, Mark Boekraad
Producer: Karlijn Paardekoper
RTV: Fatima Engelhard
Regisseur: Marleen Jonkman
Productie: Comrad
Geluid: Soundcircus
Postproductie: Storm Post Production

De doelstelling:
De ANWB neerzetten als de autoriteit op het gebied van vakantievoorbereiding.

De uitwerking:
De 4 miljoen leden van de ANWB zijn samen overal al eens geweest. Daarom weten ze alles van een goede vakantievoorbereiding. Al deze kennis kan men vanaf nu delen met elkaar op anwb.nl/vakantievraag. Zo halen we samen het beste uit onze vakantie!

Het oordeel:
Ik vind het idee van deze campagne geweldig. De pay-off 'Samen beter uit' wordt hiermee optimaal bewezen en krijgt nog meer lading. De ANWB was natuurlijk al een autoriteit op het gebied van pechhulp onderweg tijdens je vakantie, maar nu wordt het hele voortraject er ook bij betrokken. En het mooiste is: het gebeurt allemaal op basis van de crowd, namelijk de 4 miljoen leden van de ANWB. Je krijgt dus tips van mensen zoals jij en ik, niet van (bij wijze van spreken) iemand die namens een callcenter de telefoon aanneemt voor de ANWB. Daarmee creëer je heel veel geloofwaardigheid. De commercial die de actiesite http://www.vakantievraag.nl (de url in de commercial verwijst hiernaar door) promoot, vind ik erg sympathiek. Heel menselijk, heel herkenbaar ook voor bijna iedereen die de commercial ziet. Een echte feelgood-commercial waar het wij-gevoel vanaf straalt. Top!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • KEIHARDE COLUMN! You told them son! :-)

    geplaatst op
  • Maar wat is het doel van de reclame? Het hoofddoel is in ieder geval het promoten van een informatie verzamel website.

    Wat een ontzettend gedateerd initiatief. Internet is al inguvuld, en er bestaat al een zoekwijze die alle vragen beantwoord, namelijk Google.

    Aan David Brinks: Je had voordat je dit tikte de website moeten bekijken.
    2000 deelnemers inmiddels, waarvan 800 ANWB werknemers. Hulde!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.