ReclameReview: Anderzorg (burn-out)

6 december 2017, 14:00

Hé, een zorgverzekeraar die het anders doet! Dat valt wel op natuurlijk. Anderzorg kiest er in dit geval voor om de burn-outervaring van artiest Sharon Doorson te vertellen. Met aanvullend een website waarop tips te vinden zijn om een burn-out te voorkomen.

Credits

Creatie: XXS Amsterdam

Verantwoordelijk bij Anderzorg: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Cynthia de Rooij

Account: Robbert-Coen Koreman, Annika Timmer

Creatieve Directie: John de Vries en René Verbong

Art: Paul van Uden

Copy: Anne-Maro Huberts

Strateeg: Michael van den Brande

Agency producer: Marcel Ossendrijver

Fotografie: Masha Osipova

Filmproductiemaatschappij: Cake Film & Photography

Regisseur: Madja Amin

D.O.P.: Noël Schoolderman

Executive producer: Jolanda de Boer

Producer: Berthine van Dalen

Post production company: Captcha

Muziek: Sef

Sound studio: Soundcircus

De doelstelling

Anderzorg neerzetten als de meedenkende zorgverzekeraar, die niet alleen op het einde van het jaar zichtbaar is.

De uitwerking

Het vervolg op de vorige campagne ‘Zorg voor #deleven’ is een korte film met in de hoofdrol artiest Sharon Doorson. Zij vertelt over haar burn-out en hoe ze met hulp van anderen daaruit is gekomen. Naast de film is er een actiesite opgezet met informatie die specifiek gericht is op het voorkomen van burn-outs bij millennials.

Het oordeel

Oké, het is geen traditionele commercial. Maar de aanpak van Anderzorg spreekt me wel aan. Ze maken burn-outs onder millennials bespreekbaar door een celebrity uit hun generatie aan het woord te laten over haar burn-out. En belangrijker nog: over hoe ze er weer bovenop is gekomen.

Uiteraard begrijp ik dat je geen standaard call-to-action in een film als deze plaatst, maar als ik Anderzorg was dan had ik wel veel duidelijker de link gelegd naar de site met meer informatie. Dan heb je als kijker echt het gevoel dat er een follow-up is en dat Anderzorg je écht wil helpen. En ja, het staat wel onder de video op YouTube, maar ziet iedereen die video ook echt daar of via social media?

Wel mooi om te zien dat verzekeraars het inmiddels beginnen te snappen: hun klanten willen geholpen worden. We weten allemaal dat verzekeraars geld kunnen besparen als ze niet hoeven uit te keren, dus kunnen ze best wat meer geld en energie stoppen in preventie. Dat is precies wat Anderzorg hier doet. En dat vind ik een goede zaak.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Paul Ricken

    ‘Je lichaam geeft altijd aan hoe het met je gaat’ zegt Sharon. En dat is zo. Altijd gevoed door je mind. Zolang wij blijven geloven dat onze mind de waarheid vertelt, gaan we gedachte op gedachte stapelen. En zo raken we verstrekt in onze gedachten en putten we onszelf uit. Het is als het ware alsof je in aanvang met een lichte rugzak de berg op loopt en hoe verder je komt op die berg hoe zwaarder die rugzak wordt. Van belang is om te weten dat gedachten altijd komen en gaan. We hoeven dat alleen maar te weten om te beseffen dat we ons er niet aan hoeven te hechten. We laten ze gewoon komen en gaan. Zoals ze van nature al doen. ga maar na, weet jij nog precies wat je ca. 35 minuten geleden hebt gedacht. En weet jij wat je over 35 minuten vanaf nu zult denken? Dat weten dat gedachten komen en gaan geeft ons de mogelijkheid om spontaan, luchtig, direct, zonder doel, ongeleid in het nu te zijn. Dat is de sleutel tot alles. Psychologen hoeven dus niet. Slechts dit weten is genoeg. O ja, en we worden geboren met een natuurlijk welzijn, een natuurlijke veerkracht en een natuurlijke vreugde. Dat is onze bron. Dat zijn en voelen is genoeg. Hoef je niets voor te doen, Lekker toch?!


    7 december 2017 om 16:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!