ReclameReview: Advil
Denk jij wel eens na over pijnstillers? Ik ook niet. Dankzij deze nieuwe commercial van Advil heb ik dat vandaag voor het eerst gedaan. De communicatiedoelstelling is bij mij dus al bereikt: ik weet nu dat Advil voor verschillende soorten pijn verschillende soorten pijnstillers heeft. Hoera, reclame werkt!
Credits:
Bureau: Publicis
Account: Kim de Winter, Maurice Gilissen, Jeroen van den Brink
Art: Marco Sluijter
Copy: Jeroen de Korte
Creative director: Jeroen van Zwam, Marcel Hartog
D.O.P.: Philip van Volsem
Editor: Kim Hinrichs
Geluid: Ignaz Bruens
Klant: Emilie Goossens, Jutta Kristen
Muziek: Moos Lamerus
Producer: Paul Brand
RTV: Kim Wolffensperger, Lenny Venema
Regisseur: Jasper Zwartjes
Strategie: Bianca van den Boogaard
Productie: In Case Of Fire
Postproductie: AVP
Geluid: Kaiser Sound Studios
Muziek: Massive Music
De doelstelling:
Communiceren dat Advil voor elke pijn de juiste oplossing heeft.
De uitwerking:
De ene pijn is de andere niet. Daarom heeft Advil voor elke pijn de juiste oplossing. In deze commercial wordt dat uitgebeeld.
Het oordeel:
Het is natuurlijk totaal niet hip, sexy of spannend om het hier over een commercial voor pijnstillers te hebben. De commercial zelf is ook niet hip, sexy of spannend. Maar toch vind ik hem goed. De boodschap komt namelijk over.
De eerste keer dat ik hem zag, dacht ik: 'Tuurlijk is hoofdpijn geen spierpijn, nogal een open deur'. Maar het zette me wel aan het denken over pijnstillers, waar ik normaal dus niet over nadenk. En dankzij de vette koeienletters en uitgebeelde pijnsoorten van deze commercial weet ik nu dat Advil voor elke pijn een andere pijnstiller heeft. Zonder dat ze daarvoor hip, sexy of spannend hoefden te doen. Effectief communiceren, noemen we dat.
Eens met Edwin. Dit is nou een typisch voorbeeld van perfecte marketing. Jou aansporen voor elke pijntje andere pijnstillers aan te schaffen! Doelstelling van Advil is dus bereikt!