Print promoties schreeuwen om aandacht
Dankzij de nodige handige tooltjes zijn we online tegenwoordig verlost van hoogst irritante banners die niet weg te klikken zijn. Dat is wat ik mij bedacht toen ik in de Wall Street Journal een artikel las over de creativiteit van magazines om er maar voor te zorgen dat de advertenties worden gelezen.
Magazine publishers proberen adverteerders duidelijk te maken dat hun magazine de competitie aan kan met de nieuwe media; koplampen van auto’s die knipperen in advertenties, geluiden die worden afgespeeld bij het omslaan van de advertenties, bierviltjes, posters, cd-roms en talloze anders inserts, zijn slechts een greep uit de mogelijkheden die worden aangeboden aan adverteerders.
“We can’t afford to have people just flip the pages and keep on flipping. If advertisers can conceive something that causes readers to pause, it makes a huge difference.” aldus Robert Schulman, senior vice president of Cheil Communications America, Samsung Electronics’s reclamebureau in het artikel.
Ik vraag mij af hoe ver men kan gaan zonder de lezer te verliezen. Tegenwoordig krijg ik de magazines in plastic binnen en bij het opscheuren vallen er minimaal 4 folders uit waar ik niet echt op zit te wachten. Advertentie-inkomsten zorgen ongetwijfeld voor een lagere abonnementsprijs, maar ik hoop van harte dat de papieren wereld niet gaat doorslaan op dit vlak.
TIP: Als je ’t plastic om zo’n magazine opent alsof je het een zak chips is, en het magazine er aan één of twee pagina’s uit trekt, blijven die inserts superhandig in het weggooizakje zitten 😉
Inderdaad de juiste tip en hopelijk heeft de uitgever geen andere verrassingen voor je in het magazine opgenomen 😉
Uit de blogcommunity:
Rabobank is de eerste klant van Het Parool voor de zogenaamde memosticker op de krant. Afgelopen zaterdag sierde de sticker de voorpagina van de gehele zaterdagoplage.
Rabobank noemt het een ‘unieke nieuwe vorm van adverteren op de voorpagina van Het Parool’. Dat zegt Sigrid Pronk van Rabobank Amsterdam en Omstreken.
Volgens commercieel directeur Jan van der Marel van Het Parool biedt de memosticker enorme mogelijkheden. ‘De memosticker is zeer opvallend, is makkelijk te verwijderen en kan ergens anders weer opgeplakt worden, bijvoorbeeld in de agenda of op de koelkast. Een uitstekend middel voor een krachtige call to action.’ De memosticker is volgens Van der Marel bijvoorbeeld bruikbaar als kortingsbon, als doorverwijzing naar een advertentie elders in de krant, voor promotie van een website of telefoonnummer, of als toegangskaartje
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!