Podcasting nu al afgeschreven?

6 maart 2006, 07:04

Podfeed:

Podcasting in Nederland is inmiddels, zoals velen al voorspelden, zo dood als een pier. Mooi moment voor mij om de deuren van Podfeed te sluiten en mijn energie op andere zaken te richten.

Jammer dat een pionier op het gebied van podcasting in Nederland (nu al) de handdoek in de ring gooit. Ik denk namelijk dat podcasting nog lang niet dood is maar juist aan het begin staat van een grote ontwikkeling.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    Fred Zelders

    Gelukkig blijft Podfeed.nl up & runnin’.

    De tweede NL-wave komt ongetwijfeld, maar dan met content uit een heel andere hoek.


    6 maart 2006 om 07:33
    DenIJssel

    Denk aan de curve in Garntners hype cycle: nu de vroege vogels zijn gevlogen, kunnen we wachten op de landing en die kan wel eens sneller komen dan verwacht.


    6 maart 2006 om 09:23
    Frank

    Wat moet Adam nou? 😉


    6 maart 2006 om 10:57
    ErwinVanLun

    Podcasting, het tijds- en plaatsofhankelijk beluisteren van informatieve of entertainende ‘programma’s’ begint zich idd pas in embryonaal stadium…


    6 maart 2006 om 16:08
    podcastinfo

    Yess we just started the party.


    6 maart 2006 om 19:53
    ErwinVanLun

    Ik denk dat het grote publiek nog niet op podcasts zit te wachten. Ik denk waar iedereen op zit te ‘wachten’ is elk muzieknummer, elke show op commando. In gesproken taal. Dus geen downloaden, geen (relatief) ingewikkelde interfaces, geen synchroniseren, gewoon een – ik noem het – een troubadour die doet wat jij wilt op het gebied van muziek of een ‘personal news brand’ die je persoonlijke voorziet van nieuws, precies op het moment dat jij het wilt, wanneer jij het wilt. Podcasting is een onderdeel van de evolutie in die richting.

    Het wordt – denk ik – pas echt een groot succes als we op vakantie, in de trein of in de auto, altijd alle muziekbestanden, nieuwsberichten en audioshows tot ons beschikking hebben. Wie heeft het dan nog over podcasten?


    6 maart 2006 om 21:52
    Jonathan Marks

    I agree, podcasting is just another technology designed to help build personal libraries of great stories. I subscribe to some great podcasts because they share news and gossip about subjects that interest me. They are also concise and well produced. Not surprisingly, they are produced by (ex) professional broadcasters. The problem in Holland is that the stories aren’t strong enough or well-produced. They’ve got a make a difference in someone’s life, and they need to be so good that people recommend them to friends. Would you recommend any podcast to a friend?


    7 maart 2006 om 01:53
    Rijn Buve

    Inderdaad. De grootste hype is rondom podcasting is voorbij. De $10 microfoons van een groot deel van de podcasters worden weer opgeborgen en men zoekt een volgende hobby. De wekelijkse 15 minutes of fame met prietpraat en podsafe muziek zijn voorbij. Nadat de rook is opgetrokken blijven de enthousiastelingen over die een vast publiek naar zich toe hebben weten te trekken.

    Dat is niet eenvoudig en vereist kwaliteit en respect voor de luisteraar. Gelukkig hebben we ook in nederlands een aantal zeer beluisterenswaardige uitzendingen op dat gebied. Dus wat mij betreft:

    “Podcasting is dood. Lang leve de nieuwe podcast.”


    7 maart 2006 om 10:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!