Podcast: What’s next in influencer marketing

20 september 2019, 14:30

Er komen steeds meer podcasts, ook over marketing. Een frisse nieuwkomer is de tweewekelijkse podcast What’s Next in Influencer Marketing van bureau 3sixtyfive. Samen met een expert worden trends geduid. De vierde aflevering gaat over B2B-influencermarketing met als gast Marcel Molenaar, country manager Linkedin Benelux. Hij bespreekt de opkomst van influencer-campagnes gericht op zakelijke doelgroepen.

In gesprek met Molenaar komt naar voren dat bijna 60 procent van de ‘inkopende’ decisionmakers aangeeft te kijken of een leverancier een ‘thought leader’ is, terwijl maar 26 procent van de ‘verkopende’ partijen denkt dat dit invloed heeft op het generen van new business. Daar valt dus nog veel te winnen, aldus de lokale LinkedIn-baas.

“Verschil tussen B2C- en B2B-influencers”

B2B-influencen werkt anders dan B2C-beïnvloeding, contateert Molenaar in gesprek met 3sixtyfive-oprichter John Meulemans. “Zo hebben wij een videomarketeer die heel actief informatie deelt over video’s maken, vooral met je smartphone. Zo deelt ze bijvoorbeeld haar favoriete drie video-apps, puur vanuit haar eigen ervaring. Ik weet bijna zeker dat die tips niet endorsed zijn. Daar komt heel veel tractie op. Mind you: dat is organic reach. Zij is een heel goed voorbeeld van een B2B-influencer.”

Beluister hier de hele podcast over B2B-influencers.

Jeroen Mirck
Head of Content bij Zynchrone Media

Jeroen Mirck (1971) was hoofdredacteur van Marketingfacts van januari 2018 tot augustus 2020. Momenteel is hij Head of Content van Zynchrone Media, uitgever van Expovisie en Conference Matters. Eerder was hij journalist voor media als Adformatie, MarketingTribune, Emerce en De Ondernemer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief