De naam Avery Dennison zegt je misschien niet veel. Maar de kans is groot dat je ongemerkt iedere dag meerdere producten van het bedrijf aanraakt. Van het etiket op je shampoo tot de sticker op je kipfilet of de bestickering op een auto. De materialen achter deze labels komen vaak van Avery Dennison. In deze aflevering van ZIGT op Groei spreken we met Ralph Olthoff, Business Development Director Graphics, over een opvallende strategische zet in de B2B-wereld: de inzet van influencermarketing.
Nieuw onderzoek van SWOCC toont aan dat, hoewel volgers virtuele influencers in eerste instantie minder authentiek en betrouwbaar vinden dan menselijke influencers, volgers op de lange termijn een sterke emotionele band kunnen opbouwen met deze digitale persoonlijkheden - zelfs even sterk als die met menselijke influencers.
Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?
Waarom voelen zoveel vrouwen de behoefte om hun uiterlijk aan te passen met behulp van botox, fillers of plastische chirurgie? Wie stelt deze schoonheidsnormen vast, en wat maakt dat we ons vaak gedwongen voelen om hieraan te voldoen? Marketing speelt een belangrijke rol in het versterken van deze schoonheidsidealen.
Influencer marketing verandert door onder andere de omarming van alle leeftijden met een piek in 40 tot en met 59 jaar. Het lijkt erop dat deze marketingstrategie eindelijk volwassen is geworden.
Influencer marketing voor B2B bedrijven groeit aan populariteit en de combinatie met webinars werkt goed. In deze podcast ga ik hierover in gesprek met Anton Shulke.
Deze white paper van Stellar geeft een gedetailleerd overzicht van de top 10 influencer marketing en social media trends die je moet volgen om je campagnes te optimaliseren en ook in 2023 voorop te blijven lopen.
Influencer marketing biedt belangrijke mogelijkheden voor merken, bureaus en media. Maar wat is de werkelijke plaats ervan in het hart van marketingstrategieën in de Benelux?
Informatieoorlog via TikTok en Telegram bereikt nieuw dieptepuntDe afgelopen week bereikte de informatieoorlog, de zogeheten TikTok oorlog, tussen het Westen en…
In 2021 groeiden de influencer marketing bestedingen met 42%, tot $13,8 miljard. Tegen het einde van 2022 zal dit naar…
Hoe motiveer je peer influencers om bepaald gezond gedrag vrijwillig te promoten? Nou, het is in ieder geval belangrijk om in…
Gaat dit marketingkanaal 2030 halen?Nee, influencer-marketing is nog niet dood, schrijft Bradley Hoos, Chief Growth Officer van het Amerikaanse full-service…