Podcast: hoe het merk Deliveroo gebouwd wordt

18 december 2019, 07:00

Jeremy Brook (CMO Deliveroo Australië) over merkbouw en conversie

Van Heineken, via Google, nu terug in zijn geboorteland Australië. Hoe Jeremy Brook, CMO bij Deliveroo Australië, een merk bouwt en conversie bereikt voor een snelgroeiende unicorn, hoor je in deze aflevering van de HelloMasters-podcasts.

HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène.

Deliveroo is geen restaurantbezorgdienst. Het is een marktplaats, zeg maar een ‘Funda for food’. Het bedrijf produceert geen maaltijden, is geen restauranteigenaar, heeft geen chefs in dienst, geen voorraadbeheer en doet zelfs geen bezorging. Deliveroo heeft wél de hele customer journey, van bestelling tot levering van maaltijden via een app, en koppelt alle stappen in het proces.

Deliveroo werd zes jaar geleden in London geïntroduceerd. Nu connect Deliveroo maaltijden van tachtigduizend restaurants aan meer dan zes miljoen klanten. Deze unicorn is in de laatste vier jaar exponentieel gegroeid.

“Deliveroo is geen restaurantbezorgdienst, het is een marktplaats”

In onze negentiende HelloMasters-podcast praten we met Jeremy Brook, CMO Deliveroo Australië. Hij vertelt hoe je een merk bouwt in een driezijdige marktplaats in een van de snelst groeiende scale-ups ter wereld.

Brook’s tagline is Business Innovation x Technology x Marketing = Creative Magic. Hij werkt al bijna twintig jaar vanuit dit motto. Na zijn start aan bureaukant in Australië en Londen verhuisde hij tien jaar geleden naar Amsterdam, waar hij bij Heineken aan de global marketingtransformatie werkte. Daarna maakte Brook de overstap naar Google Amsterdam om de Creative Business voor Noord-Europa te laten groeien. Ook is hij onderdeel van de HelloMaaS advisory board is. Nu is Brook terug in zijn geboorteland Australië, waar hij op zijn zondagochtend in 45 minuten inzichten in marketing, innovatie, teamcultuur en groei deelde.

De podcast is ook via iTunes en Spotify te beluisteren.

Op zoek naar meer rendement en minder complexiteit in uw marketing? Probeer dan Marketing as a Service van HelloMaaS. Ons platform biedt veertig marketingpakketten met complete stappenplannen, vaste prijs, geleverd door top Nederlandse freelancers.

Louise Doorn
Founder en CEO bij HelloMaaS

Ik ben Louise Doorn, founder en CEO van HelloMaaS. Met de HelloMasters-podcast wil ik de kennis en meningen van prominente marketingspecialisten in Nederland naar voren brengen door met hen te spreken over actualiteiten, stellingen en uitdagende vraagstukken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!