Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Zijn de roaring twenties voor merken begonnen?

In merkenland lijken de roaring twenties begonnen: de merkwaarde van wereldmerken groeit explosief. Kan de vlag uit of juichen we…

We nemen nog een Corona!

Sterke merken niet immuun voor coronapandemie: 57 procent verliest merkwaarde. Opmerkelijk, de waarde van Corona Extra steeg welSterke merken blijken…

Merkvraag 19b: hoeveel kost het om een merk te bouwen?

Elke week beantwoord ik op Marketingfacts een basale vraag over merkbouwen. Ditmaal deel twee van een simpele, maar lastige vraag: hoeveel geld kost merkbouwen eigenlijk? 

Merkvraag 19a: hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?

Elk week behandel ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal een simpele vraag, die verdraaid lastig te beantwoorden is:…

Financial engineering in de wereld van merken

Ongeveer 20 procent van de immateriële waarde van top-500 bedrijven is merkwaarde. Dat is enorm! Des te meer reden om…

Wat is er aan de hand met Facebook?

Amazon nu meest waardevolle merk. Facebook wordt langzaamaan probleemmerkDeze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met…

Wat is er aan de hand met Facebook?

Amazon nu meest waardevolle merk. Facebook wordt langzaamaan probleemmerk.Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met…

Merktaal herijken met de mindset-methode

Christine Boland over merkidentiteit en brand expressionChristine Boland werkt al drie decennia als trendanalist voor bedrijven als Rituals, Jumbo, Marks…

Podcast: hoe het merk Deliveroo gebouwd wordt

Jeremy Brook (CMO Deliveroo Australië) over merkbouw en conversieVan Heineken, via Google, nu terug in zijn geboorteland Australië. Hoe Jeremy…

Hoe duur klinkt cognac?

Sonic branding met één enkele nootMuziek in campagnes kan zorgen voor sterke associaties. En natuurlijk het liefst met het merk…

Een ijzersterk verhaal

Contentmarketeers zijn de nieuwe merkbouwers. Het geheim achter vrijwel alle successen is een krachtig verhaal, bij potentiele klanten, bij medewerkers,…

Kun jij iets verzinnen dat waardevol is?

Marketing gaat in de eerste plaats om waardecreatieEr staat een spotlight op het marketingvak. Marketing wordt geassocieerd met het aanzetten…