Online advertising in UK groter dan radio

5 april 2005, 18:32

Volgens de laatste cijfers van het IAB in de UK hebben de bestedingen aan online adverteren in 2004 die van de bestedingen aan radio overtroffen. In 2004 werd voor ruim 950 miljoen Euro (NL: 110 miljoen volgens BBC) online geadverteerd, goed voor een markt-aandeel van 3,9% (NL: 2%) op de advertentiemarkt, waar radio een aandeel van 3,8% heeft.

De bestedingen aan online adverteren (onduidelijk is of hier ook search engine advertising in meegenomen is) zijn ca. 65% gegroeid t.o.v. 2003. Met ca 23 miljoen actieve internetgebruikers in de UK, betekent dit een gemiddelde ad-spending per user van 41 Euro. Ter vergelijking: in Nederland ligt dit op circa 19 Euro.

Bron: Netimperative

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Indrukwekkende cijfers waarbij je je afvraagt waarom Nederland zo achterblijft op de UK.


    5 april 2005 om 20:17
    WebNoise

    SEA is erin meegenomen volgens het artikel van de BBC


    6 april 2005 om 03:49
    media

    Levert Google en Overture in de UK wel de SEA-bestedingen aan? Waarom dan niet in Nederland? Vreemd.


    6 april 2005 om 03:57
    WebNoise

    Of het lees het verkeerd; maar volgens mij staat het hier:

    The rapid rise has been fuelled partly by an explosion in paid-for searches, whereby companies pay to display their adverts alongside the results of searches for words or phrases such as “Kylie Minogue” or “Doctor Who”.

    “Over 40% of internet spending currently goes on paid-for searches and we expect that figure to rise this year,” said a spokesman for the WARC, which compiles the Advertising Association figures.


    6 april 2005 om 16:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!