Omdat u geen TomTom heeft!

7 december 2005, 08:13

Omdat u geen TomTom heeft!

Opnieuw een prachtig voorbeeld van guerilla marketing (of beter: guerilla advertising). Dit keer betreft het een stickeractie van TomTom. Iemand enig idee waar deze stickers zijn te verkrijgen?

Via: 31stsecond.nl

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Karel Kolb

    Paar jaar terug plakte Kronan o.a. hier in Haarlem zijn URL op fietspad-borden. Dat bezorgde ze heel wat f.p. in de lokale pers. Maar uiteindelijk moesten ze ze wel weer weghalen. Ben benieuwd hoe dat bij TomTom gaat lopen.


    7 december 2005 om 09:31
    jorrit kreek

    inderdaad hebben we dat in 1999 met kronan gedaan (mn in a’dam e.o.). stickers met fietspadborden incl url plakten we weer in en rond de cafe’s van de kronan-rijders. leverde heel veel traffic, pers en goodwill in de doelgroep. we hebben ze overigens nooit weg moeten halen.


    7 december 2005 om 09:59
    Dennis van den Broek

    In Eindhoven heeft De DansSalon een keer de verlengde openingstijden in een visual op de stoepen gekalkt met vloeibaar stoepkrijt. Vond de gemeente ook niet leuk, maar na een dag of drie regen is dat weer netjes weggespoeld…


    7 december 2005 om 10:10
    Karel Kolb

    @Jorrit

    Dan heb ik een paar opvallend hippe gemeentewerkers voor Kronan-personeel aangezien, excuus gemeente Haarlem!


    7 december 2005 om 10:16
    Jessica

    goeie actie, ik neem tenminste aan dat ze op de informatiezuilen geplakt zijn en niet op tram- en bushaltes 😉


    7 december 2005 om 12:19
    Kasper Katje

    Als liefhebber van graffiti, wat doorgaans ook wordt gezien als vandalisme/vernieling, mag ik niet veel zeggen maar ik ben toch benieuwd hoe men dit fenomeen, deze vorm van wildplakken ziet en eventueel gaat aanpakken.

    Ik vind ‘m overigens prachtig ‘gevonden’, heel sterk.


    7 december 2005 om 16:42
    gooz

    Het is echter gueRRilla marketing…


    7 december 2005 om 20:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief