Nieuwe portal MSN: overzichtelijker en meer advertentie mogelijkheden

23 augustus 2005, 07:56

MSN_Nederland_nieuwe_portalVanavond zal MSN Nederland een nieuwe portal lanceren om “meer overzicht en rust te creëren en snel en eenvoudig te traceren informatie aan te bieden”. Hiervoor hebben ze eerst een eyetrackonderzoek en een gebruikers-onderzoek uit laten voeren. De belangrijkste wijzigingen:

– De 19 kanalen aan de rechterkant worden vervangen door 6 magazines (Nieuws, Entertainment, Geld & Ondernemen, Lifestyle, Computer & Technologie en Auto) wat de leesbaarheid van de pagina moet verhogen en meer traffic naar de magazines moet krijgen. Hierdoor ontstaan duidelijkere doelgroepprofileringen.

– Natuurlijk biedt dat weer kansen voor adverteerders en daar veranderd dan ook het een en ander. Er wordt straks nog maar één advertentie getoond, maar die is wel een stuk groter. (medium rectangle of leaderboard) Verder is er de mogelijkheid om rich media zoals streaming video toe te voegen. Meer mogelijkheden om te adverteren dus.

Hierdoor moet ook het probleem van concurrerende advertenties op één pagina opgelost zijn, want er staat er immers nog maar één.

Ik ben benieuwd. We zullen het vanavond zien.

Het persbericht vind je hier

Meer informatie voor adverteerders staat hier

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

2 Reacties

    BasPaauw

    @Remi De zin: “Hierdoor moet ook het probleem van concurrerende advertenties op één pagina opgelost zijn, want er staat er immers nog maar één.” klopt dus niet ;-).

    Bovendien kan een adverteerder met de juiste tracking tools (Dart, Atlas, Falk etc.) heel goed bepalen of er wel of niet een probleem is met concurrerende advertenties. Ik verwacht dat iedere adverteerder op MSN.nl over een tracking tool beschikt, zeker met het minimumorderbedrag dat MSN.nl rekent. Met een tracking tool kan de werkelijke waarde van een advertentie bepaald worden. Mede om deze reden werd de skyscraper aan de rechterkant voor dezelfde prijs als de banner verkocht. Een andere reden voor deze prijs was dat de skyscraper nog steeds op menig scherm buiten beeld viel (hoe retro).

    Aan concurrerende advertenties verandert de nieuwe portal niets. Er zal bij een plaatsing op de nieuwe portal wel weer opnieuw getest moet worden wat de effectiviteit van de campagne is. Het lijkt me voor een media planner weer een goed argument om weer een beetje korting te bedingen ;-).

    MSN geef ik uiteraard groot gelijk. Partijen als Expedia besteden grof geld aan en mooie positie op de MSN portal. Ik vraag mij af of Google ook hierin zijn concurrenten volgt. De eyetracking artikelen op MF heb ik uiteraard met grote belangstelling gelezen alleen waren deze niet zo vers als die op iMedia Connection.

    Wat zou het mooi zijn als MSN hun eyetrackings onderzoek met ons zou willen delen.


    23 augustus 2005 om 18:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!