Nieuw! Minder zoeken naar kortingscodes met Bespaardeals

23 september 2014, 13:30

Mensen worden blij van korting. Maar waar mensen niet gelukkig van worden, is zoeken naar korting. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat je veel sneller de beste korting vindt? Simpel: door het aanbod van meerdere kortingssites te combineren. Waar e-commerce-reuzen als bol.com en Zalando hun platform eerder al openstelden voor concurrenten, is nu ook de markt voor kortingscodes aan de beurt. Consumenten kunnen sinds kort op bespaardeals coupons vinden van meerdere kortingssites.

Ramon van der Roest, waar moeten we je van kennen?

Sinds ik in 2008 afstudeerde ben ik actief als online ondernemer. Samen met Rory Lamperjee heb ik een simpel concept voor gratis condooms omgevormd tot het innoverende all-round spaarprogramma dat het nu is: ZeroDeals. Met die site hebben we veelvuldig media-aandacht gehad: van een paginagroot interview in de Volkskrant tot meer recentelijk NU.nl en Radio538.

Wat is het idee achter bespaardeals?

Steeds meer mensen zoeken online naar kortingscodes. Mooie ontwikkeling, want met een kortingscode bespaar je flink op je aankopen. Dat de praktijk iets minder rooskleurig is, hebben velen al meegemaakt. Je gaat op zoek naar een kortingscode, maar voor je het weet, ben je minuten door verschillende sites aan het struinen. Dat dit anders kan, bewijzen we met bespaardeals.

Op bespaardeals tonen we naast de kortingscodes die we zelf hebben verzameld de beste acties van andere kortingssites. Door samen te werken met drie van de grootste kortingssites – Kortingscodes.nl, Stylediscount.nl en Couponcode.nu – kunnen we onze bezoekers een mooi en volledig overzicht bieden. Een goed voorbeeld is de kortingscodepagina voor Spartoo.

Doordat alle acties op één pagina staan, kun je, zonder extra klik, simpel het aanbod van 4 kortingssites vergelijken. Heeft een andere site een hogere korting? Dan navigeer je met één actie naar de juiste pagina. Dat we daarmee bezoekers doorsturen naar concurrenten, zien we als iets goeds. Als je op een andere site een betere deal kunt vinden, sturen we je met alle liefde daarheen. Dat is niet alleen beter voor jouw portemonnee, maar houdt ons ook scherp. Uiteindelijk gaat het erom dat de bezoeker de hoogst mogelijke korting vindt.

Waarom ben je bespaardeals gestart?

Sinds ik met online ondernemen ben begonnen, wil ik niet meer anders. Innovaties volgen elkaar in rap tempo op. Let je even niet op, dan word je zo ingehaald door een nieuwkomer. Dat biedt een hoop uitdagingen, maar minimaal evenveel kansen. Op een gegeven moment wil je weer verder. Vernieuwen. Bespaardeals is hier de perfecte site voor. De markt is competitief, maar biedt tegelijkertijd enorm veel kansen. Er valt nog zoveel te bedenken waardoor online shoppen leuker én voordeliger wordt.

Welke ‘marketingfacts’ kun je ons geven?

Kortingscodes blijven booming. In Google Trends zie je nog steeds elke twee jaar een verdubbeling. Dat de markt zou blijven groeien, was te verwachten: online bestedingen nemen immers elk jaar ook toe. Maar dat de markt voor kortingscodes zo lang zo’n outperformer zou blijven, heeft denk ik niemand voorzien.

Waar staat bespaardeals over een jaar?

Door slim te blijven vernieuwen, proberen we steeds meer klanten aan ons te binden. Veel technieken hebben niet eens een direct verdienmodel. Daarmee volgt bespaardeals een pad waar veel apps voor gaan: eerst de eye balls, later de omzet. Met deze strategie hopen we over een jaar bij de top-5 van de Nederlandse kortingssites te horen.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Thomas

    Leuk concept. Ben benieuwd of er ook nog andere (grote) kortingsites gestrikt zullen worden voor vergelijking.


    24 september 2014 om 10:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!