Moederdag in Nederland

4 mei 2005, 03:15

In 2003 bleek dat Moederdag voor 54, 6% van de Nederlanders geen waarde had.

Volgens Lianne van der Kruk, marketingmanager bij ilse media is hier verandering in gekomen en leeft Moederdag echter dit jaar veel meer in Nederland. Ilse lanceert dan ook een speciale website die geheel in het teken staat van het verwennen van de liefste moeder van het land.

?Moederdag wordt niet alleen door kinderen aangegrepen om hun moeders flink te verwennen met een ontbijtje op bed en knutselwerkjes, ook volwassenen doen enthousiast mee met de verwennerij. We hebben afgelopen jaar duidelijk kunnen zien dat er in de weken voor moederdag fanatiek gezocht wordt op woorden als knutselen, gedichten en cadeau.?, aldus Lianne van der Kruk.

Via www.jebentdeliefste.nl kunnen bezoekers op het digitale prikbord een berichtje achterlaten voor hun moeder. Tevens kunnen moeders genomineerd worden voor de titel ?Miss Mama 2005? door het insturen van een foto met een motivatie waarom juist hun moeder de leukste, liefste, creatiefste of stoerste moeder van het jaar is.

Via de ilse-nieuwsbrief kunnen de 60.000 abonnees stemmen op hun favoriet. Juwelier Siebel sponsort de verkiezing en stelt een mooi geschenk beschikbaar voor Miss Mama 2005. De liefste moeder van Nederland mag tevens haar verhaal vertellen in een exclusief interview met het weekblad Vriendin, waarin zij kan aangeven waarom zij moeder van het jaar is geworden.

All you need is…

Naast ilse media heeft ook McDonald’s heeft de smaak van Moederdag te pakken. McDonald’s levert een bijdrage aan de moederdagspecial van SBS6-programma All You Need is Love van aanstaande zaterdag. De karakteristieke All You Need Is Love-caravan bezocht twaalf McDonald’s-vestigingen in Nederland. Klanten van McDonald’s konden in de caravan een speciale moederdagsgroet laten opnemen. De moederdagactie van McDonald’s en All You Need Is Love wordt op tv ondersteund met onder meer een promo van presentator Robert ten Brink en zijn moeder in een McDonald’s-restaurant. (via: Adformatie)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!