Moederdag in Nederland
In 2003 bleek dat Moederdag voor 54, 6% van de Nederlanders geen waarde had.
Volgens Lianne van der Kruk, marketingmanager bij ilse media is hier verandering in gekomen en leeft Moederdag echter dit jaar veel meer in Nederland. Ilse lanceert dan ook een speciale website die geheel in het teken staat van het verwennen van de liefste moeder van het land.
?Moederdag wordt niet alleen door kinderen aangegrepen om hun moeders flink te verwennen met een ontbijtje op bed en knutselwerkjes, ook volwassenen doen enthousiast mee met de verwennerij. We hebben afgelopen jaar duidelijk kunnen zien dat er in de weken voor moederdag fanatiek gezocht wordt op woorden als knutselen, gedichten en cadeau.?, aldus Lianne van der Kruk.
Via www.jebentdeliefste.nl kunnen bezoekers op het digitale prikbord een berichtje achterlaten voor hun moeder. Tevens kunnen moeders genomineerd worden voor de titel ?Miss Mama 2005? door het insturen van een foto met een motivatie waarom juist hun moeder de leukste, liefste, creatiefste of stoerste moeder van het jaar is.
Via de ilse-nieuwsbrief kunnen de 60.000 abonnees stemmen op hun favoriet. Juwelier Siebel sponsort de verkiezing en stelt een mooi geschenk beschikbaar voor Miss Mama 2005. De liefste moeder van Nederland mag tevens haar verhaal vertellen in een exclusief interview met het weekblad Vriendin, waarin zij kan aangeven waarom zij moeder van het jaar is geworden.
All you need is…
Naast ilse media heeft ook McDonald’s heeft de smaak van Moederdag te pakken. McDonald’s levert een bijdrage aan de moederdagspecial van SBS6-programma All You Need is Love van aanstaande zaterdag. De karakteristieke All You Need Is Love-caravan bezocht twaalf McDonald’s-vestigingen in Nederland. Klanten van McDonald’s konden in de caravan een speciale moederdagsgroet laten opnemen. De moederdagactie van McDonald’s en All You Need Is Love wordt op tv ondersteund met onder meer een promo van presentator Robert ten Brink en zijn moeder in een McDonald’s-restaurant. (via: Adformatie)