Mening graag: Wát staat er op de European Marketing Agenda 2024?

NIMA zoekt respondenten groot internationaal onderzoek - Ja jij! (10 minuten). De insights die het onderzoek oplevert zullen van invloed zijn op het NIMA-programma en jij krijgt het rapport.

12 december 2023, 14:50 2142 x gelezen

NIMA nodigt marketeers van harte uit om deel te nemen aan een groots onderzoek om in kaart te brengen wát de marketingagenda in komend jaar zal bepalen. Het onderzoek is een initiatief van de leden van de European Marketing Confederation (EMC), de koepel van Europese marketingberoepsorganisaties. Deelname eraan neemt maar een paar minuten in beslag en maakt het voor deelnemende associaties mogelijk om goed in te spelen op ideeën en ontwikkelingen onder marketingprofessionals.

De leden van EMC, waaronder NIMA, hebben de handen voor dit onderzoek ineengeslagen en gaan internationaal op zoek naar de marketingkeuzes die worden gemaakt.

Om die reden vraagt het onderzoek naar ‘focus areas’ en projecten die de agenda voor 2024 bepalen. Ook vraagt het onderzoek naar grote uitdagingen en belemmeringen die van invloed zijn op het ten uitvoer brengen van de plannen. Bij eerdere edities van het onderzoek werd onder meer aangetoond dat de behoefte aan kennis over digital marketing, automation en data-analyse groter was dan wellicht gedacht.

NIMA publiceert in de loop van het voorjaar een rapport met de Europese en Nederlandse resultaten (en de vaak interessante verschillen daartussen).

Over het onderzoek naar 2023: ‘Europese marketingagenda is tamelijk digital’
Over het onderzoek naar 2022: ‘Europese Marketing-manager klaar met CRM’
Over het onderzoek naar 2020: ‘Marketing-eindbaas ligt wakker van Het Merk’
Over het onderzoek naar 2019: ‘Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten’

De studie die wordt verricht naar aanleiding van het onderzoek, moet meer inzicht verschaffen over strategie, processen, uitdagingen en vereisten in het vak zoals we dat nu uitoefenen en de marketingfunctie zoals die momenteel wordt ervaren. De uitkomsten worden ook gebruikt bij het bepalen van grote events zoals de NIMA Marketing Day en aanpassingen in het programma van NIMA.

Thnx voor dat!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!