Marketingfacts lanceert Special over de toekomst van betalen
Na marketing automation en online video is het tijd voor de derde Special van 2016: Toekomst van betalen. In deze special gaan we op zoek naar de betaalmethoden van de toekomst. We duiken in de staat van mobiel betalen in Nederland, het betalen via Internet of Things-touchpoints, betalen via chatplatformen als WhatsApp, subscription-based commerce én de rol van bitcoin in e-commerce.
Online en digitale media bieden een grote verscheidenheid in mogelijkheden om contact te maken met je doelgroep. En commercieel als wij marketeers zijn, doen we maar wat graag ook transacties via die kanalen.
In de afgelopen jaren zijn er daarom veel manieren bij gekomen waarop betalingen tot stand komen en de komende jaren komen er alleen maar meer bij. Tenminste, dat is de verwachting. In de maandspecial Toekomst van betalen gaan we op zoek naar de betaalmethoden van de toekomst.
Met de maandelijkse Specials richt Marketingfacts de pijlen op een specifiek onderwerp dat we samen met onze bloggers en experts verder uitwerken, toelichten en analyseren. Deze artikelen verschijnen op de website en de beste worden aan het einde van de maand gebundeld in een pdf die gratis beschikbaar wordt gesteld voor onze lezers.
> Download de specials over Marketing Automation en Online Video.
Meer weten over de advertentie-mogelijkheden in een Special? Download dan de leaflet of neem contact op.
3 leestips over de toekomst van betalen
Er zijn natuurlijk al eerder goede artikelen over dit onderwerp geschreven op Marketingfacts. We hebben er drie voor je geselecteerd.
Alles in één: de e-commercerevolutie die WeChat heet – Danny Oosterveer
WeChat is al tijden the talk of the town in e-commerceland. En terecht. De app wordt door veel – met name Chineze – kopers voor vrijwel alles gebruikt. De smartphone staat bijna gelijk aan het gebruik van WeChat. Vorig jaar werd maakte WeChat mobiele betalingen openbaar beschikbaar, wat de weg vrijmaakte voor mobile commerce. Daarmee heeft de app van moedermaatschappij Tencent dus zowel sociale functionaliteiten als die van messaging en payment & e-commerce. Voor deze functies maakt de app gebruik van TenPay, de online payment service van Tencent. Lees meer.
Bitcoins in de e-commerce: rendabel en innovatief – Twinkle Magazine
Cryptogeld is digitaal geld dat buiten de bank om wordt verhandeld. De bitcoin is wellicht de bekendste (en met een voorraad van één miljard dollar zeker de meest gebruikte) digitale munt. Vooruitstrevende webwinkeliers als Thuisbezorgd.nl, fonQ en Deonlinedrogist.nl accepteren inmiddels bitcoins. Twinkle deed deskresearch en polste webwinkels over hun ervaringen. Lees meer.
7 toepassingen van subscription e-commerce – Jessica Hoogsteen
Subscription e-commerce, het aanbieden van je producten of diensten in abonnementsvorm, wint steeds meer terrein in Nederland. In de Verenigde Staten is het al een zeer gewaardeerd en rendabel business model. Maar liefst 30 procent van de online shoppers in de Verenigde Staten heeft een online abonnement, zo stond onlangs in de Twinkle 100. Ondanks dat het subscription model vaak eenvoudig lijkt, zijn hier veel variaties op te bedenken. In dit artikel worden 7 toepassingen van het subscription model beschreven. Lees meer.