IN is alweer uit
Een half jaar na de introductie van IN, een initiatief van Quote Media en MTV Networks, is het ambitieuze magazine ter ziele. 27 dure nummers verder heeft de uitgever van het glossy entertainmentblad met tv-gegevens besloten het bijltje er bij neer te gooien. Volgens de directie van MNTB bleef de verkoop ondanks positieve reacties uit de markt schommelen tussen de 30.000 en 40.000 exemplaren per week. IN werd op 24 mei 2005 geintroduceerd. Het pretendeerde een glossy entertainmentblad te zijn met de nadruk op buitenlandse sterren.
In het magazine werd na veel gesoebat met de eigenaren van programma-data een tv-gids met de gegevens van de belangrijkste Nederlandse zenders afgedrukt. De titel was een initiatief van Maarten van den Biggelaar (Quote Media) en Dan Ligtvoet (MTV Networks). De van RTL Nederland afkomstige Marte Kau was de hoofdredactrice. Een poging om het concept onder te brengen bij andere commerci?le TV partijen is zonder succes gebleven. Veronica Uitgeverij, Talpa en RTL Nederland hadden ondanks de crossmediale mogelijkheden van het format onvoldoende belangstelling om IN het magazine te stappen. Of het magazine on-line wel blijft voortbestaan is nog niet bekend.
Bron: persbericht MNTB
Lijkt me wel supersnel om te stoppen met een dergelijke uitgave… Consumenten hebben de tijd nodig om te wennen aan een nieuwe titel, zeker in de overvolle markt van de rtv-bladen lijkt me? En tussen de 30 en 40 duizend bladen verkopen per week is toch niet zo heel slecht? Ben wel benieuwd wat de verkoopdoelstellingen van het blad dan waren…
supersnel???? Het 27 nummers volhouden met zo’n dure productie zonder perspectief is een behoorlijke tijd hoor. Ken legio voorbeeldne die eerder sneuvelden.
Ik zie net nog gewoon een spotje voorbij komen op Talpa. 😕
En op de site staat ook nog niets. Het was wel een item in RTL Boulevard vanavond…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!