Hoe gaat Corendon om met corona?

4 augustus 2020, 13:00

[NIMA Marketing Week] Interview met Corné Hoogendoorn

Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij. “Ik neem de bezoeker op Nima Marketing Week mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.”

Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Headliner Corné Hoogendoorn spreekt op donderdag 3 september om 09:00 uur in de Corpaloods.

Wat is het laatste nieuws bij Corendon?

“De ontwikkelingen gaan snel. Helaas moeten we nog regelmatig vakanties van onze klanten annuleren, maar gelukkig zien we dankzij de lancering van het Nederlandse aanbod dat we goed inspelen op hun behoefte. Daarnaast zijn er nog voldoende mensen die wel naar het buitenland willen.”

“Er zijn nog voldoende mensen die wel naar het buitenland willen”

Voor welke marketinguitdaging staat Corendon op dit moment en welke rol speel jij daarin?

“We zien dat een deel van onze klanten liever in Nederland blijft. Daar hebben we als benoemd goed op ingespeeld door ook Nederlands aanbod te lanceren met onder meer Costa Hollanda en recent een aantal excursiereizen voor het naseizoen. Het bereiken van onze doelgroep en aansluiten op hun wensen is de grootste uitdaging. Mensen die in Nederland vakantie willen vieren, moeten we zo min mogelijk vermoeien met aanbod naar het buitenland en vice versa.”

Nima Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?

“Ik heb er veel zin in. De interactie met de zaal en het netwerken zijn toch duidelijke meerwaarden van live events ten opzichte van webinars. Ik vind het tof dat de content van het event breed beschikbaar is door het ook online beschikbaar te stellen.”

Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?

“Corona heeft de reisbranche als een van de eerste, en meteen ook zeer hard, geraakt. Ik neem de NMW-bezoeker mee in de wijze waarop wij hiermee omgaan en tóch kansen weten te pakken.”

Welke andere talk zou je willen aanbevelen en waarom?

“Ik kijk uit naar de sessie van Caroline van Turennout van Zeeman, een mooi merk met een duidelijke propositie. In de concurrerende markt waarin zij zich begeven weten ze toch consistent alles door te voeren. Ik ben het benieuwd naar het verhaal daarachter.”

Lucas Boon (1986) is een bevlogen journalist op het vlak van marketing en populaire cultuur. Sinds 2016 werkzaam op de burelen van MarketingTribune, waar hij voor zowel print als online schrijft, maar is ook regelmatig 'in het veld' te vinden. Platformmanager Bureaus en Content. Was jurylid voor Epica Awards en Grand Prix Content Marketing. Schreef hiervoor onder meer voor Vice, Partyscene en BNNVara.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!