Het sprookje van C1000 en 1 nacht
Devio uit Amersfoort heeft voor C1000 een online concept ontwikkeld: het ‘Fata Morgana’ spel, aldus Admanager. Het spel is onderdeel van de crossmediale campagne met als thema het sprookje van ‘C1000 en 1 nacht’. Sinds deze week kan kunnen bezoekers van de C1000 site het spel spelen en kans maken op een overnachting in het Efteling Hotel voor het hele gezin.
De crossmediale campagne heeft als voornaamste doelstelling de loyaliteit te verhogen. Tijdens de actieperiode, die loopt van week 13 tot 18, kunnen C1000 klanten sparen voor korting op toegangskaartjes voor de Efteling. Als extra incentive biedt C1000 gratis overnachtingen aan in het Efteling Hotel. Om hiervoor kans te maken moet men de website van C1000 bezoeken om daar het ‘Fata Morgana’ spel te spelen.
Devio ontwikkelde in samenwerking met C1000 het concept voor het online component van deze campagne. Amercom nam de realisatie voor haar rekening, omdat volgens Michael Willems van Devio “Online communicatie zich onderscheidt in de aanpak en uitvoering wezenlijk van above- en below-the-line en vereist als zodanig specialistische kennis en ervaring.”