Heb jij het beste idee voor een nieuwe smartwatch-app?

6 mei 2014, 07:00

Numrush organiseert landelijke wedstrijd voor alle studenten in Nederland

Vanaf vandaag is weblog Numrush.nl op zoek naar het beste idee voor een nieuwe smartwatch app. In samenwerking met Samsung Nederland en de Hogeschool van Amsterdam schrijft de site een landelijke wedstrijd uit onder alle studenten in Nederland om het beste idee voor een nieuwe app te bedenken: We Are Able.

Sinds de introductie van de Samsung Gear afgelopen najaar, verschijnen er steeds meer nieuwe smartwatches op de markt. Deze zogenaamde ‘wearables’ – technologie die je op je lijf draagt – werken over het algemeen samen met je smartphone, zodat je allerlei apps ook op het digitale horloge om je pols kunt gebruiken.

Zo bestaan er al smartwatch-apps om je sportactiviteiten bij te houden, muziek te herkennen, een tekst te vertalen, nieuws te ontvangen of een wijnbibliotheek aan te leggen. Toch zijn er tot op heden nog niet heel veel apps verschenen die specifiek op de smartwatch gericht zijn. Daarom gaat Numrush nu op zoek naar de beste ideeën voor een nieuwe app.

Voor wie?

Alle studenten die ingeschreven staan aan een Nederlandse onderwijsinstelling kunnen vanaf vandaag hun app idee insturen via de speciale actiepagina op numrush.nl/WeAreAble. Met de naam ‘We Are Able’ wil de actie benadrukken dat de app je leven beter, makkelijker of leuker moet maken op een bepaalde manier: Bijvoorbeeld ‘We Are Able to get healthy’, ‘live better’ of ‘work smarter’.

Een jury van professionals uit de tech-wereld beoordeelt alle inzendingen en nomineert uiteindelijk 6 teams met de beste inzendingen. Zij mogen hun app idee pitchen voor de jury en pers tijdens de finale op woensdag 11 juni a.s. en maken kans op een Samsung Gear Smartwatch en Galaxy S5. Ook is er een publieksprijs voor het app-idee dat de meeste stemmen krijgt van het publiek.

Doe mee!

Meedoen aan de actie We Are Able kan vanaf vandaag t/m 31 mei 2014. De nominaties worden bekend gemaakt op 5 juni a.s. Meer informatie vind je op numrush.nl/WeAreAble.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Arthur Hulsman

    Crowdsourcing is cool, maar als je een goed idee hebt voor een app dan ga je dat toch zelf uitwerken??


    7 mei 2014 om 15:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!