Geen tijd om te lezen? SWOCC brengt wetenschap naar je oren

Laat je hersens kraken terwijl je wandelt, sport of gewoon even geen zin hebt in een scherm: SWOCC Selectie is er nu ook als podcast. Handig als je als merkprofessional wil bijblijven in het vak, maar niet altijd zin of tijd hebben om vakliteratuur door te spitten.

24 juni 2025, 12:41 2108 x gelezen

In deze nieuwe audioreeks, een samenwerking tussen SWOCC en audio agency Airborne, worden recente wetenschappelijke inzichten over merken en communicatie op een toegankelijke manier vertaald naar de praktijk. Verwacht geen droge statistieken of jargon waar je eerst een woordenboek bij nodig hebt. In plaats daarvan: kraakheldere verhalen, slimme duidingen en directe toepasbaarheid voor iedereen die zich met merken bezighoudt.

 

De opzet is slim; elk kwartaal selecteert de redactie van SWOCC zes relevante studies die iets zeggen over actuele thema’s als merkactivisme, consumentenvertrouwen, storytelling of merkpositionering. Deze worden niet alleen samengevat in korte, behapbare artikelen, maar ook voorgelezen als audio-artikel. Zo krijg je ook onderweg je portie verdieping mee. En dan is er nog de SWOCC Podcast: SWOCC-directeur Joost Verhoeven bespreekt daarin met twee vakgenoten twee onderzoeken die wat dieper graven. In de eerste aflevering gaat hij in gesprek met Margot Bouwman en Onno Maathuis over positionering en wat de nieuwste inzichten daarover betekenen voor de praktijk.

Voor wie SWOCC kent, is dit een logische volgende stap. De stichting doet al jaren goed werk door de brug te slaan tussen wetenschap en praktijk. Maar door de stap naar audio wordt dat werk niet alleen toegankelijker, het sluit ook beter aan op het leven van merkprofessionals anno nu: altijd onderweg, altijd informatiehonger, maar geen tijd voor lange leesteksten.

Wil je luisteren? De eerste afleveringen van SWOCC Selectie vind je op Spotify.

 

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!