Emerce plaatst advertorial IBM

10 december 2004, 07:11

image

‘IBM On Demand’ heeft een advertorial op Emerce geplaatst, als onderdeel van een grotere online advertentiecampagne. Het is de eerste maal dat Emerce een advertorial plaatst.

“Eerder werd – met hetzelfde advertentiesysteem – al eens een advertorial op de Computable website geplaatst”, aldus Ido Kramer, “maar op Emerce bijt IBM inderdaad de spits af.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Christ / Adverto

    Hoewel er op zich duidelijk bij staat dat het een advertorial of gesponsorde bijdrage betreft begeef je je als uitgever toch op glad ijs met dit soort dingen.

    Het imago van betrouwbaar nieuwsmedium van Emerce loopt bij mij in ieder geval een deuk op wanneer ze in de toekomst meer met dit soort vormen van adverteren gaan werken. De scheidslijn tussen redactionele content en sponsoring wordt mij wat te onduidelijk op deze manier.

    Ik snap ook wel dat Emerce gewoon geld moet verdienen om te blijven bestaan, maar dit lijkt me echt niet de juiste manier. Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren wanneer ze alle grafische banners van de site zouden alle en alleen text-only advertenties (in ander lettertype/ andere kleur) toe zouden laten, gerelateerd aan de context a la Adsense. Zouden de resultaten voor de adverteerder én website dan niet veel beter worden?


    10 december 2004 om 12:03
    at

    Its all about the money!


    10 december 2004 om 12:05
    Christ / Adverto

    It’s al about the “korte termijn” money volgens mij 🙂


    10 december 2004 om 12:09
    Anders

    Emerce leest aardig mee, zie ik 🙂 Ze hebben de advertorial een afwijkende achtergrondkleur gegeven.


    10 december 2004 om 13:14
    Frank Meeuwsen

    @Anders: de kracht van weblogs nog eens aangetoond 🙂 Merk (Emerce) luistert naar achterban (MF) en reageert er op. Erg netjes


    10 december 2004 om 14:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!