De San Francisco User Generated Ad Show

3 maart 2006, 07:40

Steeds vaker roepen bedrijven op om zelfgemaakte advertenties of commercials in te zenden. Zo start Mastercard aanstaande zondag een wedstrijd waarbij iedereen wordt opgeroepen advertenties voor de Mastercard priceless serie te maken. En dat terwijl al jaren op internet de nodige voorbeelden te vinden zijn van zelfgemaakte priceless advertenties, vaak minder geschikt voor publicaties.

In San Francisco organiseren de Bay Area Interactive Group (BIG) en de Academy of Art University deze maand de SF User Generated Ad Show. De opdracht bestaat uit het maken van een commercials op basis van een bepaalde thema voor één van de 15 bekende merken varierend van Microsoft, Haagens Daz, Adobe, Symantec, tot Kodak en Ebay. Inzendingen worden beoordeeld door een deskundige jury met vertegenwoordigers van o.a. de bureau’s Carat, Grey, McCann, Organic en Tribal DDB.

Gezien de samenstelling van de jury wordt de lat hoog gelegd. Ik ben benieuwd naar de uiteindelijke winnaars. Via Clickz.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!