De beste commercials volgens Joseph Jaffe

30 december 2005, 10:47

Joseph Jaffe sluit het jaar af met een overzicht van beste en slechtste tv-commercials van het jaar. Voor de liefhebber zijn beste commercials op een rijtje:

  • Proof of Life Award: Wieden + Kennedys Honda Anthem Spot
  • Production Budget Safety Blanket Award: Sony Bravia
  • Best Exercise in Consumer Collaboration: Converse Gallery
  • Reality Advertising Award: Dove’s Campaign for Real Beauty
  • Reality Advertising Part II: Nike’s Tiger Woods spot (van Joseph Jaffe zelf!)
  • Shtick to the fundamentals Award: Young Tiger Woods spot (Nike)
  • Burger King?s “The King” series esp. with NFL Football
  • One step ahead award: Burger King’s iPod Video (Heavy) creative
  • Best use of 30-seconds: Napster’s 30-second peep-show
  • Best worst kept secret: “Banned” X-Box 360 ad
  • Best extension of a conventional campaign: Reebok’s I-am-what-I-am
  • Best covert-PR-cover-up-conspiracy-theory-premeditated act of genius (TIE): The Heavy (already denied) or Crispin created “viral” Crying Game spot for Burger King on Heavy.com and secret society blood brothers partnership between Lugz and Apple for the latter’s so-called rip-off of the former’s former campaign

De meeste van deze commercials zijn het afgelopen jaar ook op Marketingfacts besproken en ik kan me dan ook goed vinden in zijn keuze. Mijn absolute favoriet voor dit jaar is en blijft de tv-commercial voor Sony Bravia.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    evroekel

    Toeval of niet, rond de kerst zag ik een commercial van TPG voorbij komen met gekleurde balletjes die in de sneeuw richting het huis van de kersman rolden, deed mij in elk geval meteen denken aan Sony Bravia.


    30 december 2005 om 14:32
    elsbeth

    De Sony Bravia-commercial is inderdaad prachtig, maar wat een enorme teleurstelling als nadien blijkt dat je naar een reclame voor een stomme TV zit te kijken…


    30 december 2005 om 17:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!