Daadwerkelijk gebruik Google+ valt in het niet bij concurrentie
Tijd die bezoekers op Google+ doorbrengen fractie van Facebook en Twitter
Bezoekers van Google+ spenderen gemiddeld 3 minuten op het sociale netwerk. Dat blijkt uit cijfers die comScore ter beschikking heeft gesteld aan Wall Street Journal. Ter vergelijking: bezoekers aan Facebook blijven maandelijks gemiddeld 405 minuten op de website. Ook Twitter (21 minuten) en LinkedIn (17 minuten) scoren aanzienlijk beter. Het sociale netwerk van Google heeft momenteel 90 miljoen leden.
Nieuwe Google gebruikers worden tegenwoordig standaard aangemeld voor Google+. Naar alle waarschijnlijkheid is slechts een klein deel van de Google+ gebruikers daadwerkelijk actief, waardoor de gemiddelde time spend zo laag uitvalt.
De gemiddelde time on site was in voorgaande maanden hoger. In november spendeerden gebruikers gemiddeld 5,1 minuten op de site, in december was dit 4,8 minuten.
comScore meet desktop bezoek aan Google+. Mobiele gebruikers worden daar niet in meegenomen.
Ik heb ook een google+ account, maar heb nog niet echt de toegevoegde waarde ervan ingezien. Heeft iemand tips?
Uitdaging voor Google dus, gebruik is nog echt marginaal.
Probleem is dat als gebruik van percentage van de users niet gaat stijgen het niet de grote massa meetrekt in een opwaartse spiraal.
Gemiddeld 3 minuten ja.. Wereldwijd. Volgens mij spenderen de Nederlanders gemiddeld 30 sec op G+.
Ik heb zelf ook een Google+ account, maar net als Erik zie ik het nut er nog niet van in. Op een of andere manier trekt het mij ook niet.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!