Michael Levie (CitizenM) over maximale gastvrijheid bieden

Michael Levie (CitizenM) over maximale gastvrijheid bieden

CitizenM startte met één hotel bij Schiphol en groeide uit tot een wereldwijd imperium. Niet voor niets ontving het bedrijf dit jaar een monsterinvestering van 750 miljoen euro. Een gesprek met mede-oprichter Michael Levie over het realiseren van optimale gastvrijheid en waarom CitizenM gebruik maakt van castingdays in plaats van traditionele sollicitaties. "Ons concept is afgestemd op de frequente reiziger."

Michael Levie is Chief Operations Officer van hotelbedrijf CitizenM. Hij werkte voor verschillende internationale hotelketens, waaronder Sonesta Hotels en NH Hotels.

"Bij veel hotels zijn er processen ingeslopen die ervoor zorgen dat de gast niet centraal staat, terwijl dit juist het allerbelangrijkste is. Vaak is het eerste contact een administratieve taak. Op zo’n moment heeft een gast geen controle meer over zijn tijd en daar is een frequente reiziger allergisch voor."

"Het allerbelangrijkst is dat de gast centraal staat"

"De gasten waar wij ons op richten zijn reizigers die 75 tot 100 dagen in het jaar op stap zijn, zowel zakelijk als privé. Zij zijn bekend met het verblijf in hotels en voelen zich daar comfortabel bij. Deze reiziger vraagt zich af waarom ze in de rij moet staan en wil een efficiënte kamer zonder tierelantijntjes, maar wel met een kingsize bed, een regendouche en gigantische goede wifi-verbinding. Zij vinden het heerlijk om beneden in de livingroom te zitten in plaats van in hun uppie plaats te nemen in een restaurant of lobby van een hotel. Co-working en co-living is een trend waar wij op inspelen en wij hebben ons concept aangepast aan de wensen van de frequente reiziger."

Ambassadors en castingdays

"We hebben een workshop-programma van ongeveer vier uur waarin onze sollicitanten samen moeten werken. Wij observeren de verschillende activiteiten waar ze aan deelnemen. Ze participeren in verschillende sociale settings waarbij je de verschillende karaktereigenschappen op een natuurlijke manier naar boven ziet komen. Op deze manier ontdek je snel welke mensen goed gaan functioneren in onze cultuur. Zij zijn spontaan en hebben op een natuurlijke manier contact met onze gast. Onze medewerkers zijn ambassadors van onze bedrijf en zijn eindverantwoordelijk voor de service en het ontvangen van de gast 'in hun eigen huis.'"


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.