Betere conversieratio’s door web 2.0 toepassingen op je site?
Welk resultaat verwachten bedrijven van de mogelijkheden die met zich meebrengt? Die vraag stond centraal in een onderzoek van Scene7 dat werd uitgevoerd onder bijna 350 bedrijven. De helft van de ondervraagden was van plan om binnen een half jaar web 2.0 elementen toe te voegen aan hun sites, en 93 procent denkt dat dit binnen een jaar gerealiseerd zal zijn.
De mogelijkheid om producten te bekijken vanuit een 360-gradenperspectief wordt door 28 procent van de ondervraagden genoemd als belangrijke optie om verkoop te stimuleren; slechts 13 procent maakt er echter gebruik van. Andere populaire functionaliteiten zijn beoordelingen door gebruikers, rankings en commentaren (genoemd door 36 procent), advertentie- en demonstratievideo’ (genoemd door 35 procent) en weblogs (genoemd door 34 procent).
De effectiviteit van nieuwe functies op websites wordt in de meeste bedrijven gemeten aan de toe- of afname van de conversie- en doorklikratio’s. Ook ‘kwalitatieve feedback’ die niet direct in omzet te meten is, wordt echter (door 40 procent) genoemd als wenselijk resultaat. Toch blijft vergroting van het marktaandeel het belangrijkste nagestreefde doel: de markt voor online verkopen zal immers niet altijd zo snel blijven stijgen als momenteel.
(dit bericht verscheen eerder op )
Hugo, excuses voor mijn vraagstelling maar waarop slaat je titel; `Betere conversie door web 2.0 toepassingen op je site?`
Ik heb de titel iets gepreciseerd; het slaat op een verwachting die werd uitgesproken door 60 procent van de ondervraagden in dit onderzoek (zie bovenste balk in afbeelding).
Het onderzoek draait om: “Hoe meet je conversieratio’s door web 2.0 toepassingen op je site?”. De titel stelt dat we hier een antwoord krijgen op de vraag of conversieratio’s nou hoger liggen of niet.
Wat bedoelen ze trouwens met “Reduced returns”?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!