Amsterdam krijgt grootste billboard van Europa.
Na een hevige juridische strijd van drie en een half jaar tussen het Amsterdamse stadsdeel Centrum en Explore Vision Group (EVG) is het grootste billboard van Europa een feit aan het worden. Pal boven discotheek Escape in Amsterdam komt een billboard met een oppervlakte van 114 vierkante meter. Hoeveel het EVG betaalt voor plaatsing van het scherm wil directeur Roest niet zeggen, maar de investering zou in drie jaar terugverdiend kunnen worden. (via: Emerce)
EVG zal het scherm niet zelf exploiteren, het zoekt daarvoor nog een partij. Die mag dan ook de prijs voor de commercials bepalen. Veertig procent van de zendtijd moet worden gebruikt voor algemene en charitatieve doeleinden, zo is bepaald. De overige zestig procent mag voor commerci?le doeleinden gebruikt worden. Roest hoopt op eenzelfde exposure als de lichtgevende schermen op Time Square in New York, waar adverteerders tonnen betalen omdat de billboards voortdurend op foto?s in tijdschriften terechtkomen, en in televisieuitzendingen over de hele wereld.
Eerder deze maand had Adage een artikel over de billboards op Times Square inclusief een tabel met de bijbehorende prijzen varierend van $65.000 tot $350.000 per maand.