America Online biedt adverteerders mogelijkheid tot franchise van content

7 februari 2003, 18:22

America Online (AOL) heeft een franchiseprogramma waarmee adverteerders hun merken kunnen promoten binnen AOL-content.

Het gaat onder meer om tijdschriften van Time en tv-programma`s en films van Warner Bros. Het bedrijf biedt binnen de divisie AOL Entertainment franchisemogelijkheden via AOL Movies, Games, Sports, Radio, Television, Celebrities en Tickets. Content partners kunnen hun merk promoten via een interactief netwerk met cd-labels en media waar AOL banden mee heeft. Een voorbeeld is AOL Music`s Sessions@AOL, waar live optredens en interviews te zien zijn die gesponsord worden door American Express. De site telde in november 2002 15 miljoen bezoekers. Onder de adverteerders waarmee AOL Entertainment franchises is aangegaan zijn Coca-Cola, T-Mobile van Deutsche Telekom en Volvo of North America. Onlangs voegde AT&T Wireless zich bij de AOL Music Mobile Club voor de lancering van een nieuwe artiest. AT&T gaf de bijbehorende data van optredens door via de mobiele telefoon. Honda sponsort het Artist Discovery Network van AOL Music, waar beginnende artiesten terecht kunnen met hun audio- en videoclips. Honda promoot er de Element SUV onder de doelgroep mannen tussen de 18 en 24.

Bron: Advertising Age p. 33, 1/4 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!