Adverteerders voor 80 miljoen benadeeld door buro’s
De mediasector moet nog dit jaar inzicht geven in de geldstromen tussen de adverteerder, het mediabureau en het medium. De sector ligt al enige tijd onder vuur vanwege vermeende misstanden met facturen bij mediabureaus. Zij zouden hierdoor euro 80 miljoen euro extra inkomsten hebben, ten koste van de adverteerder aldus Het Financiele Dagblad (na registratie) (via: WDI).
80 miljoen euro?
Heb er net ook eentje op molblog geplaatst Theo 😉
@Marco: ja ik zag hem. Heel goed. Zo blijven we een beetje scherp 🙂
Maar die 80 miljoen circuleren al maanden: Henk Borst heeft dat in een interview in Adformatie ook al een tijd geleden gemeld. Dus dat was het nieuws niet, het gaat er om dat NUV en CMC er ‘iets’ aan willen doen.
Ik probeer dagelijks al het nieuws zo goed als mogelijk bij te houden; vandaag was ik even wat minder scherp. Naast dit ‘oude’ nieuws had ik nog een paar uitglijders. Ach, ben blij dat de lezers daar alert op reageren 😉
Dank overigens voor de toevoeging; dat had ik er inderdaad niet van begrepen!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!