Adriaan Mol (CEO Mollie): ‘We gaan momenteel als een malle’

5 mei 2020, 13:00

Mollie is het Nederlandse bedrijf voor slimme (online) betaalproducten. Vooral nu, tijdens de coronacrisis, blijven de online betalingen pieken en hebben ze het drukker dan ooit. Hoe kan je in crisistijd positief blijven ondernemen? Ronnie Overgoor in gesprek met CEO en oprichter Adriaan Mol.

Adriaan Mol bedacht op zijn negentiende een slimme betaaltool voor innovatieve bedrijven van elk formaat, die we kennen onder de naam Mollie. Het bedrijf heeft inmiddels meer 65.000 mkb-bedrijven als klant. En in deze coronatijd groeit het bedrijf snel.

Elke dag Black Friday

Mol: “De prognose voor dit jaar: 50 procent groei in vergelijking met 2019. Op dit moment zit die groei op 80 procent. Black Friday is voor Mollie normaliter de drukste dag van het jaar qua online betaalverkeer, dat is wat we nu dagelijks aan het doen zijn. Het gaat om bestaande klanten die meer omzetten omdat heel Nederland online bestelt.”

“Per dag sluiten er 250 nieuwe klanten bij ons aan”

Maar daarnaast is er ook een grote toestroom van nieuwe klanten, vertelt hij. “Het zijn kleinere klanten die zich nu registreren: dat kan van tijdelijke aard zijn of ondernemers die nu willen inspringen op nieuwe kansen die de crisis met zich meebrengt. Per dag sluiten er 250 nieuwe klanten bij ons aan.” Mollie checkt wel welke klanten dit zijn. “We willen geen onethische zaken bedienen, dus woekerprijzen voor mondkapjes of vaccins die niet bestaan zijn voor ons echt een no-go.”

Luisterend oor bieden

Mol vertelt dat hij dagelijks in gesprek gaat met klanten, relaties, vrienden van klanten om te helpen of een luisterend oor te bieden. ‘Vanuit daar probeer ik partijen bij elkaar te brengen of initiatieven sneller te laten starten. Bijvoorbeeld de coupons voor ‘Help de Horeca’. Maar om nu een snelle (online) vlucht te maken, is er meer nodig dan alleen online payments. Er is ook webwinkel met de bijbehorende software en tools nodig om snel die start te kunnen maken. Daar kunnen we bij helpen of klanten aan de juiste partij koppelen.’

Wil je het hele interview met Mol zien, kijk dan hier:

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief