Nu met gratis: Spijt!
Ook de Albert Heijn heeft door dat het milieu een issue wordt in Nederland. Consumenten hechten er steeds meer waarde aan, dus dan moet je er wat mee. Zette al eerder de Plus Markt een dappere stap in de goede richting met een commercial gericht op duurzaamheid te midden van de prijzenoorlog, nu komt ook de vos Albert de passie preken.
Al eerder kotste dit gruttersbedrijf 30 miljoen Smurfen, 24 miljoen Welpies, 700.000 Mega-welpies, en god weet hoeveel ton andere promotionele rotzooi uit. Maar nu is er dan iets nieuws in het assortiment; wroeging. Gratis, bij 31 miljoen Beesies.
Maar Albert zal Heijn niet zijn als hij daar niet iets op heeft gevonden. Want deze Trafigura van de levensmiddelen heeft hun Probo Koala al klaar liggen om al de straks overbodige oranjedieren naar de derde wereld te slepen, en daar te storten in het eerste het beste kinderrijke dorp. “Zijn we mooi van de afval af, en we doen die kindertjes er daar een ééééénorm plezier mee”, zo hoorden we uit Zaandam. Want waar doe je die achterlijken meer plezier mee dan afgeschreven oranje voetbaltrivialia?
Jezus,… laten we liever eens nadenken of dit in miljoenenvoud produceren van chemisch afval wel van deze tijd is. Het hergebruik van een plastic tas wordt gestimuleerd maar niet om ‘m vol te proppen met dubieus geverfd actiemateriaal, wat we lekker goedkoop dumpen in de derde wereld.