ReclameReview: Mummiepak-actiesite bol.com
De commercial “Mummiepak” van Bol.com werd enthousiast ontvangen door het publiek. Om daarop in te haken, is er nu ook de actiesite www.mummiepak.nl, waar je zelf een wikkel kunt downloaden en daarmee een echt mummiepak cadeau kunt geven. Leuke inhaker op een eigen campagne. Deze actie is weer een bouwsteentje voor het goede imago dat Bol.com in mijn ogen heeft.
Credits:
Bureau: Etcetera
Klant: Willem-Jan Lems
De doelstelling:
Inhaken op het succes van de Mummiepak- commercial.
De uitwerking:
Etcetera maakte voor Bol.com de commercial ‘Mummiepak’, waarin een jongetje een wc-rol cadeau krijgt als mummiepak. Omdat het filmpje goed aansloeg, heeft het bureau een actiesite – www.mummiepak.nl – ontwikkeld. Op deze site kan een sleeve uitgeprint worden die om een wc-rol heen kan. Op deze manier is het een nog makkelijker cadeau geworden.
Het oordeel:
Ik vind de commercial super. Zeker omdat ik weet dat onze oudste zoon (hij wordt binnenkort 4) het helemaal geweldig zou vinden om een mummiepak te krijgen. Kinderen zijn immers blij met kleine dingen. Dankzij deze inhaakactie kan ik hem nu zijn mummiepak geven en dat ga ik doen ook! Heel slim van Bol.com om door te gaan op het succes van de commercial. Zo’n actiesite is natuurlijk een kleine moeite om te maken, maar het levert het merk wel weer veel publiciteit op en een glimlach op het gezicht van heel veel (potentiële) klanten. Kortom: dit zouden meer merken moeten doen. Niet te geforceerd, maar gewoon iets simpels, iets leuks. Deze actie is weer een bouwsteentje voor het goede imago dat Bol.com in mijn ogen heeft.
Er staat ‘bijna 50’, Matthijs! 🙂
Volgens Wiki is hij 44.
@David: Dan hebben ze hem goed lopen te verkloten, mooi werk 😉
Mooie show idd dat ze bij Q Music ook die wikkel van mummiepak.nl gedownload hebben 🙂
Blijft een leuke reclame!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!