Stichting Social Media Club Nederland opgericht

23 december 2011, 16:41

Social Media Club Amsterdam heeft donderdag zijn tweede verjaardag gevierd in Pakhuis de Zwijger. Gisteren is daarop officieel de Social Media Club in Nederland als stichting opgericht. Inmiddels zijn er vijftien Social Media Clubs verspreid over heel Nederland. Nog eens twee Social Media Club’s zijn in oprichting.

Erno Hannink, oprichter Social Media Club Amsterdam en initiatiefnemer Social Media Club Nederland: “De organisatie van Social Media Club in de Verenigde Staten ziet ons als een belangrijke speler, dus we hebben Nederland op social mediagebied écht op de kaart gezet. Ik vind dat wij ons als club in Amsterdam onderscheiden van de andere door het aantal aanmeldingen beperkt te houden op zestig, waardoor wij de sociale gedachte van social media onderstrepen. Bezoekers worden uitgedaagd actief te luisteren en wij stimuleren discussie.”

Terugblik op 2 jaar #smc020

Het eerste event van #smcadam was 16 december 2009 bij Cisco met Anna-Maria Giannattasio van @Puur Amsterdam. De meetup telt intussen 650 leden. Wereldwijd telt Social Media Club 320 chapters in 52 landen.

David Meerman Scott, spreker en succesauteur over social media, was de best gewaardeerde spreker van alle 21 Amsterdamse events. “Ik ben bij ongeveer twintig social media clubs in de hele wereld geweest en jullie zijn mijn absolute favoriet”, aldus Meerman Scott als felicitatie aan de organisatie.

Best gewaardeerde events:

David Meerman Scott, best selling marketing author en veelgevraagd social media spreker

KLM Surprise, social media campagne van de luchtvaartmaatschappij

Joel Warady, social media spreker

Lijst Social Media Club’s in Nederland:

Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Breda, Alkmaar, Hilversum, Den Haag, Rotterdam, Tilburg, Veghel, Den Bosch, Leeuwarden, Nijmegen, Groningen, Sittard-Geleen. (Arnhem en Enschede in oprichting).

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!